Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Noční obloha je tajemná a plná záhad, říká mladý astronom Jiří

Jiřího Valu fascinoval vesmír odmalička. K astronomii se poprvé dostal v deseti letech v rámci školní olympiády a úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. V roce 2014 získal bronzovou medaili na Mezinárodní astronomické olympiádě v Kyrgyzstánu a v roce 2015 stříbrnou medaili na stejné olympiádě v ruské Kazani.

7.10.2016
SDÍLEJ:

Foto: Microsoft

„Baví mě pozorovat oblohu a vyhledávat si zajímavé informace. Často se zabývám různými myšlenkami, které mě jen tak napadnou, a potom nad nimi spekuluji a počítám je. Nejvíce mě naplňuje pozorování noční oblohy. Je úžasné sledovat miliony hvězd na obloze, které jsou od nás tak daleko," vypráví dnes sedmnáctiletý astronom Jiří, který se rozhodl vypracovat závěrečnou maturitní práci na téma Pozorování proměnných hvězd.

Kromě astronomie Jirku baví i matematika a fyzika, což jsou příbuzné obory. „Jinak mě baví sportovat, rád hraji florbal a basketbal. Také jsem deset let hrál na housle, jedenáctým rokem chodím do skautu a baví mě desková hra Backgammon, v níž jsem vicemistrem republiky z třetího Mistrovství české republiky v Backgammonu online z roku 2015," uvádí talentovaný student.

Tajemství vesmíru objevuje s pomocí Microsoft Office

Jirka pro svou zálibu používá standardní nástroje Office 365 pro domácnosti od Microsoftu. „Pokud si chci dělat poznámky a zápisky, používám OneNote, když potřebuji zaznamenat nějaká data či praktické údaje a chci to mít přehledně, využívám Excel, a když mám k dispozici nějaké pěkné obrázky a fotky, které chci dát do prezentace, tak používám PowerPoint," vyjmenovává Jiří.

Jiří se díky svému nadání stal tváří programu Starup společnosti Microsoft, do kterého je možné do 15. listopadu přihlašovat nadané děti. Odborná porota složená ze zástupců společnosti Microsoft pak vybere 15 nejzajímavějších příběhů dětí, které odmění exkluzivním balíčkem Office 365 pro domácnost. Více informací naleznete zde https://www.microsoft.com/cze/office/domu/starup.aspx.

Autor: Komerční sdělení

7.10.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plátýnko nebo prostá utěrka postačí k oddělení tekutého podmáslí a pevného másla.
21 8

VIDEO: Za 45 minut 260 gramů másla

Ilustrační foto.
4 67

Taneční kurzy jsou drahé, vyjdou na tisíce korun. Zájem je ale velký

AKTUALIZOVÁNO

Němci rozhodují o složení nového parlamentu. Obhájí post kancléřka Merkelová?

/FOTOGALERIE/ Úderem osmé hodiny se otevřelo více než 73 tisíc volebních místností. Němci mají deset hodin na to, aby do volebních uren odevzdali svůj hlas a rozhodli tak o budoucím složení Spolkového sněmu.

Ředitel brněnského gymnázia: Nejlepší učitelé končí v počítačových firmách

/ROZHOVOR/ Už sto padesát let posílá brněnské gymnázium na třídě Kapitána Jaroše své absolventy na ty nejlepší české i světové univerzity. Z jeho lavic vzešly osobnosti jako Petr Bezruč, Alfons Mucha a Karel Čapek.

V Londýně došlo k útoku kyselinou. Šest zraněných

Šest lidí bylo zraněno při sobotním útoku kyselinou u obchodního střediska Westfield ve Stratfordu na východě Londýna. Na místě zasahovali policisté i příslušníci záchranné služby. Čin podle nich nesouvisí s terorismem.

Turecko prodloužilo mandát pro zásah v Iráku. Kurdské referendum přesto bude

Turecký parlament v sobotu svolal mimořádné zasedání, aby odhlasoval prodloužení mandátu, jenž umožňuje vojensky zasahovat do Iráku a Sýrie. Stalo se tak dva dny před plánovaným referendem o nezávislosti iráckých Kurdů, s nímž Ankara ani centrální irácká vláda v Bagdádu nesouhlasí. Kurdové však navzdory všemu potvrdili, že referendum bude.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.