Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové barevné trendy pro automobily

Designéři společnosti BASF představují novou kolekci automobilových barev „Raw" 2015 – 2016.

20.10.2015
SDÍLEJ:

Foto: Basf

Nová kolekce barevných trendů společnosti BASF, nesoucí příznačný název RAW, vnáší svěží vánek do oblasti automobilových nátěrů a klade si za cíl naplnit očekávání designérů povrchových úprav, kteří chtějí víc než jen nové barevné odstíny. Návrháři z divize povrchových úprav Coatings společnosti BASF představili základní barevné koncepty pro sezonu 2015 – 2016, která bude plná výrazných barev.

Katalog trendů RAW představuje komplexní změnu a ukazuje, jak originální by barvy automobilů mohly v budoucnu být. Například hned v příštím roce se mohou zákazníci těšit na neobvyklé barevné textury a povrchové úpravy, které podtrhnou charakter vozu. Specifické složení pigmentace dokonce umožní intenzivně vnímat vizuální stránku a díky hrubému povlaku automobilu si tak bude možné barvu vozu doslova osahat. Poprvé v novém katalogu trendů nefigurují jen barvy, ale i nové materiály, které se budou v budoucnu používat.

Interaktivní barvy

Digitální technologie velmi ovlivňují spotřebitelské a životní návyky. V budoucnu budou lidé pomocí internetu propojeni se vším, co je obklopuje. Interaktivita je tak jedním z důležitých kritérií i pro barevný design a odráží se zejména v modrých odstínech. „Barvy technického charakteru mají často komplexní efekt a specifickým způsobem interagují s dopadajícím světlem," vysvětluje Mark Gutjahr, šéf pro design v evropské divizi Coatings společnosti BASF. Na trhu se objeví široká škála odstínů od zářivě modré až po modro černou. Nové je například mimořádně intenzivní modré barvivo Paliogen® Blue EH 1900 (L 6400). Mezi jeho hlavní pozitiva patří vysoká odolnost, výjimečná barevnost a snadná zpracovatelnost v systémech založených jak na vodní bázi, tak na bázi rozpouštědel. S tímto výjimečným barvivem mohou designéři vytvářet chromatické červeno-modré odstíny.

Barevné trendy

Barevné portfolio společnosti BASF nabízí spoustu příležitostí k tvorbě osobitého designu. Nové efektní barvivo Lumina Royal Magneta EH 5000 (4803 H) nabízí tvůrcům široké spektrum odstínů od červeno-modrých až po čistě červené. Rozložení částic v barvivu pomáhá vytvářet chromatické odstíny a povrchy, které vždy působí čistě a jasně.


Společnost BASF dále nabízí efektní lak XSpark®, za který již obdržela ocenění Red Dot Award, jednu z nejvýznamnějších světových cen za design. Barva obsahuje drobné skleněné částečky, díky nimž povrch září. Luxusní lesk zdůrazňuje tvar vozu a vytváří úchvatnou podívanou.

Autor: Komerční sdělení

20.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Stanislav Šulc.
4 11

Pohledem Stanislava Šulce: Montujeme hrdě a rekordně

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

Boj o cyklisty v Brně. Další firma nabídne sdílená kola

/ANKETA/ Ještě před dvěma měsíci měli lidé využívající sdílená kola jednodušší rozhodování. V centru Brna půjčovala padesátku růžových bicyklů pouze společnost Rekola. Už brzo budou v brněnských ulicích svádět boj o cyklisty tři půjčovny.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

AUTOMIX.CZ

Jaká auta si nejčastěji kupují fotbalové hvězdy? Vítěz překvapí, Bentley to není

O autech fotbalistů se velmi často mluví a také se na toto konto velmi často vtipkuje. „Kopačka v Bentley“ je jakousi folklórní záležitostí… Nicméně jaká jsou opravdu nejoblíbenější auta fotbalistů?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení