1. Držte se toho, co znáte
Pokud existuje odvětví, v němž si věříte a vyznáte se, využijte tuto skutečnost a začněte podnikat právě v něm. Takto budete moci zúročit své poznatky a zkušenosti a nebudete začínat jako úplný nováček. Samozřejmě netvrdíme, že je zakázáno riskovat. Někdy se může úspěch dostavit i na těch nejméně očekávaných místech, a pokud se nebojíte jít do rizika a dostatečně si věříte, dejte šanci sami sobě.


2. Poznejte konkurenci
Pokud už máte jasno v předmětu své podnikatelské činnosti, je to skvělé. V dalším kroku však budete muset věnovat dostatek času průzkumu trhu a zde bude důležité dbát na přímou konkurenci. Průzkum konkurence je důležitý z několika hledisek. V první řadě se od ní můžete mnoho naučit, jak o své sféře, tak o svých přímých zákaznících a službách, které mohou vyžadovat. Zároveň se můžete učit na případných chybách konkurentů, což je o hodně praktičtější, než se učit na chybách vlastních.


3. Offline, online či obojí?
Dalším důležitým krokem je výběr prostředí, v němž budete chtít podnikat. Svět online podnikání má spoustu výhod, i když záleží, v jakém odvětví podnikáte. V některých odvětvích nemusí být online prostředí ideálním řešením, ale v dalších je přímo žádoucí, abyste byli přítomni i v této formě. Pokud se rozhodnete vyloženě jen pro online prostředí, můžete se vyhnout prvotním starostem s výběrem vhodných prostor na podnikání a nebudete muset hned na začátku řešit otázky zařízení prostorů, nákup regálů a dalších důležitých součástí maloobchodní prodejny.


4. Bez reklamy ani krok
Začátky každého podnikání jsou obvykle náročné a měli byste počítat s určitou časovou rezervou, než vaše firma začne prosperovat. Při uvedení na trh je nesmírně důležitá efektivní komunikace a správné formy marketingu. Toto pravidlo platí pro všechny společnosti a typy podnikání bez výjimek, proto v prvních měsících počítejte se zvýšenými výdaji za reklamu. Nejlepší radou v tomto kroku je důraz na kreativitu. Pokud si však nevěříte a nevyznáte se ve světě online a offline reklamy, obraťte se na odborníky. Ale věříme, že se vám podaří ve světě reklamy aspoň částečně vyznat.


5. Připravte se na byrokracii
Život podnikatele je náročný a pravděpodobně náročnější, než si představujete. Kromě samotné problematiky podnikání a obchodu se budete muset vyznat ve spoustě zákonů a měli byste se připravit na častý kontakt s úřady, na nichž se věci nehýbou vždy tak, jak si představujeme. Budete potřebovat pevné nervy, ale s trochou přípravy to určitě zvládnete.