Napomáhá tomu i fakt, že založit firmu v zahraničí může být otázkou i několika málo dní. Totéž platí i o situaci opačné. Tedy o tom, kdy se zahraniční subjekt rozhodně podnikat v ČR. V takovém případě vyřídíme založení organizační složky v ČR. Jedná se o postup, díky kterému vznikne právě v naší zemi lokální organizační složka, která však nemá plnou právní subjektivitu. Tu si i nadále zachovává původní zahraniční společnost.

Většinu věcí lze vyřídit na dálku
Lákadlem nejenom v souvislosti se založením organizační složky, ale i v souvislosti třeba se založením firem dnes už není problém vyřídit na dálku. Ne, že by úřady byly natolik otevřeny této formě. Hlavním důvodem jsou především firmy, které dnes nabízejí služby spojené nejenom se zakládáním firem, ale se vším, co s nimi přímo souvisí. Mezi takové můžeme zařadit třeba i fakt, že poskytujeme služby v oblasti změn ve společnosti. Jedná se tedy i postupy, v rámci kterých je možné v jakékoliv firmě řadu věcí změnit, podle přání majitelů. Jedná se třeba o:

• Sídlo firmy
• Jednatele a společníky
• Firemní podíly

Postačí jeden jediný web
Pokud dnes firma není na internetu, jako by nebyla. Proto i malé, lokální firmy dnes mají alespoň své základní webové stránky. My se ale zaměřujeme spíše na ty větší, kde je propracovaný web samozřejmou povinností. Pokud se opět dotkneme možnosti příhraniční působnosti, je třeba říci, že už dávno není nutné několik webů pro každou zemi. Vytvoříme perfektní stránku na jedné centrální doméně, která bude přeložena do všech potřebných jazykových mutací. Nejenom, že si ji může návštěvník přepnout do jazyka, který potřebuje. Dnes už není výjimkou ani to, že se po zadání konkrétní a hlavní webové adresy zobrazí lidem taková verze stránky, která odpovídá té lokalitě, ve které se nacházejí. Vše zcela automaticky. Díky tomu ani v tomto není jakýkoliv problém podnikat jak u nás, tak v podstatě v jakékoliv zemi. Dnes na tomto principu fungují už v podstatě všechny celosvětové služby, které můžeme využívat k čerpání informací, nebo i k zábavě.

Outsourcing je hitem
Už dávno není trendy to, že si firmy vykonávají všechny činnosti samy. Jak se ukázalo, bylo to příliš náročné a mnohdy i finančně nevýhodné. I proto je stále častěji využíván takzvaný outsourcing. Jedná se o to, že se určitá oblast podnikání přímo svěří někomu jinému, a to jiné firmě, nebo jednotlivci. Pokud vás zajímají i konkrétní příklady, tak typickým nástrojem je telemarketing. Dnes už má mnoho velkých firem svá call centra zcela jinde, než v zemích, kde přímo sídlí. A to jak s ohledem na potřebnou podporu v konkrétním jazyce, tak i s ohledem na to, že daný provoz v řadě zemí vyjde levněji. Samozřejmě zákazník toto nijak nepocítí, jelikož:

• Stále volá na lokální číslo
• Osoba na podpoře s ním mluví v jeho jazyce
• Nabídky služeb a zboží jsou personalizovány

Stačí notebook a internet
Protože se mnoho oblastí byznysu přesouvá stále více na internet, je třeba říci i to, že dnes už velmi často stačí podnikat jenom s notebookem, ke kterému je třeba zřídit připojení k internetu. Ostatně toho využívají mnozí majitelé firem, kteří tak mohou svůj konkrétní podnik řídit skutečně odkudkoliv. A pokud přece jenom bude třeba vytisknout a odfaxovat určitý dokument, stačí dokoupit tiskárnu, která dnes už může umět obojí. A aby byla zajištěna jistota tisku, doporučíme tonery Canon. To vše v dnešní době plně stačí k tomu, aby byla provozována velká firma, která bude plně působit hned v několika zemích světa. Majitel přitom může každý den cestovat a online zjistit, jak si jeho podnikatelská činnost stojí.