Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Práce a služby Správy a údržby silnic Pardubického kraje jsou v plném proudu

SUS PK se plně soustředí na problematiku silnic II. a III. Tříd. Majitelům komunikací nabízí celou řadu služeb.

5.5.2017
SDÍLEJ:

Foto: Správy a údržby silnic Pardubického kraje

Pardubický kraj – Správa a údržba silnic Pardubického kraje, krajská příspěvková organizace se sídlem v Pardubicích – Doubravice, je organizací zřízenou pro zajišťování správy a údržby silnic II. a III. tříd v majetku Pardubického kraje.


Organizace vznikla v roce 2002 sloučením bývalých Správ a údržeb silnic Pardubice, Chrudim, Ústí nad Orlicí a Litomyšl.
V rámci kraje působí celkem 15 optimálně umístěných cestmistrovství, díky kterým je SUS Pardubického kraje schopna poskytovat celému kraji rozsáhlou řadu služeb. Kromě hlavní činnosti pro kraj provádí i ekonomickou činnost, která má ryze komerční charakter. K těmto úkolům je i patřičně vybavena. O střediska, která provozuje se zároveň stará. Například cestmistrovství Litomyšl, Polička, Svitavy, Hlinsko, Chrudim a Luže prošly v minulém období modernizací. Letos je v plánu 2. etapa cestmistrovství v Chrudimi, v Moravské Třebové a na detašovaném pracovišti v Králíkách. Převážná část nákladů byla hrazena z dotace na energetické úspory.
„S ohledem na způsob zadání soutěže na zimní údržbu silnic I. tříd a právní formu příspěvkové organizace se SUS Pardubického kraje nemohla zúčastnit výběrového řízení vypsaného státem. V současné době tak organizace provádí transformační projekt přechodu s plným soustředěním na problematiku silnic II. a III. třídy. Ambice je výrazně zkvalitnit údržbu těchto komunikací. Budeme majitelům komunikací, což jsou v převážné míře obce, města a jiní soukromí vlastníci nebo státní organizace, nabízet celou řadu služeb," říká ředitel SÚS Pk Miroslav Němec.
Správa a údržba silnic Pardubického kraje zajišťuje zimní údržbu silnic a opravy komunikací v letních období. Obchodní činnost představuje prakticky kompletní servis v oblasti údržby silničních staveb a jejich příslušenství.
Mezi nabídku prací a služeb Správy a údržby silnic Pardubického kraje patří v první řadě běžná údržba komunikací jako čištění vozovek předsazeným, nebo závěsným koštětem, čištění vozovek samosběrem, mytí vozovek tlakovou vodou s rozstřikovací lištou, výspravy výtluků asfaltovou emulzí a kamenivem, výspravy výtluků asfaltovou směsí za tepla i za studena, nátěry vozovek (lokální výspravy, celoplošné nátěry), frézování lokálních poruch vozovky či pokládka živičných krytů.

Správy a údržby silnic Pardubického kraje


Dále se jedná o obnovu a údržbu svislého a vodorovného dopravního značení, strojní mytí značek, výměna SDZ na původním stojanu, zřízení SDZ včetně stojanu a patky, zřízení a obnova vodorovného dopravního značení (VDZ), pronájem svislého dopravního značení a označení objízdných tras dle stanovení dopravního značení nebo o obnovu a údržbu silničního příslušenství jako nátěry svodidel a zábradlí s očištěním (ručně, strojně), výměna nebo nové zřízení svodidel a zábradlí, výměna nebo nové zřízení směrových sloupků, osazení zpomalovacích prahů, obnova nebo nové zřízení dopravního zrcadla, seřezávání krajnic, čištění a hloubení příkopů, opravy a zřízení propustů, čištění a opravy uličních vpustí, kosení travních porostů (strojně) nebo likvidace pařezů frézováním.
Nabídka zahrnuje i opravu propadlých poklopů a vpustí kanalizačních řadů vyfrézováním otvoru spárovou vykružovací pilou, výměnu poškozených dílů či vyzvednutí a následné uvedení povrchu komunikace do původního stavu.
Dále byla tato nabídka rozšířena použitím nových materiálů – plastů a maltových směsí.


Do další oblasti nabízených služeb se řadí zajištění dopravy, zapůjčení strojů a mechanizmů s obsluhou. Dále například doprava kameniva, stavebních hmot a asfaltových emulzí, zapůjčení drobné mechanizace s obsluhou (motorová pila, křovinořez, štěpkovač, jádrová vrtačka, vibrační váleček, vibrační deska – pěch) či zapůjčení ocelových mostních provizorií. Technická pomoc jako zpracování návrhu doporučené obnovy a údržby komunikací dle příslušných technických podmínek, zajištění stanovení dopravního značení pro potřebu dopravního omezení, zpracování výběrového řízení na dodavatele stavby a technický dozor staveb dopravního charakteru.
Pro zajištění zimní údržby silnic nabízí SUS Pardubického kraje také prodej materiálu, posypové soli volně ložené nebo pytlované a posypový materiál na zimní údržbu (drtě, písek).

Autor: Komerční sdělení

5.5.2017
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
5

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Archeologové našli u Přerova kostry dětí staré tři a půl tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Z Polska vezli marihuanu za dva miliony. Hrozí jim dvanáct let

Vezeme deset kilo technického konopí, hájila se osádka osobního auta. Jenže hlídku celníků, která je na Pardubicku zastavila, o tom nepřesvědčila.

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení