Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

UniCredit Leasing potvrzuje roli lídra trhu

„Financování strojů má rozhodně svá specifika," říká v rozhovoru pro náš deník Jiří Matula, šéf UniCredit Leasing, který ani letos nechybí na strojírenském veletrhu v Brně.

19.9.2016
SDÍLEJ:

Foto: UniCredit

Před několika dny byl zahájen další roční Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně, jehož jste tradičním účastníkem. V jaké kondici na veletrh vaše společnost přijíždí?

UniCredit Leasing je na českém trhu jedním z lídrů ve financování automobilů a různých druhů techniky. Úspěchy naší společnosti jsou tak v mnoha oblastech signálem, jak se daří samotnému trhu. A samozřejmě i naopak. Když se daří trhu, daří se i nám. Letos tak opět v mnoha oblastech vykazujeme růst, což nás samozřejmě těší.

Na trhu strojní techniky se však hovoří spíše o stagnaci. Jak si ji vysvětlujete? Klesá u firem zájem investovat?

Financování strojů má rozhodně svá specifika a stagnace může mít jako obvykle více příčin. Pokles poptávky po investicích může být jedním z nich. V praxi je ale nutné se podívat po jednotlivých segmentech. Například v zemědělství jsou investiční cykly spjaty s vývojem ceny komodit, případně s dotačními programy. Když jsou k dispozici, je o nákup strojů a zařízení zájem, pokud nejsou, je i v tom segmentu znatelný propad.

Loni se však financování zemědělské techniky poměrně dařilo. Čeká se letos na nějaký nový impuls?

Pravdou je, že loňský rok byl rokem investic i v zemědělství, z čehož lze usuzovat, že část trhu je momentálně saturována či vyčkává na lepší podmínky. A to i v oblasti dotací, kde například subvence z Ministerstva průmyslu a obchodu byly oproti loňsku výrazně omezeny.

Jak je na tom tradiční financování automobilů?

Financování osobních automobilů je pro nás důležitým a i úspěšným segmentem, který dlouhodobě roste. S ním, coby dvojka na trhu, pak samozřejmě rosteme i my. Tím, jak na trh přichází produkty s kratší obrátkou, jako jsou roční či dvouleté pronájmy, bude v budoucnu stoupat i trh s ojetými auty z tuzemska. Změnu chování pak lze predikovat u nové generace zákazníků. Ta auta nejspíše nebude užívat až do úplného ojetí, a naopak vsadí na pronajímání stále nových aut, prémiových značek nevyjímaje.

Lze říci, že pořizování prémiových značek na operativní leasing je novým trendem?

Jednoznačně. Trh na poptávku velmi rychle zareagoval a prodejci prémiových značek dnes umí nabídnout luxusní vozy za ceny pod deset tisíc korun. Nabídka tak předběhla trh a zákazníkovi ukázala možnosti, které by jej ani samotného nenapadly. V konečném důsledku to může proměnit i strukturu chování českých domácností, které si tak mohou za relativně přijatelných podmínek pořídit druhé auto do rodiny, ať už pro občasné nákupy nebo na dojíždění do školy či zaměstnání.

Děkujeme za rozhovor.

Autor: Komerční sdělení

19.9.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
5

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Archeologové našli u Přerova kostry dětí staré tři a půl tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Z Polska vezli marihuanu za dva miliony. Hrozí jim dvanáct let

Vezeme deset kilo technického konopí, hájila se osádka osobního auta. Jenže hlídku celníků, která je na Pardubicku zastavila, o tom nepřesvědčila.

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení