Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zastaralost brněnského nádraží brání rozvoji celého kraje

Brno /ROZHOVOR/ - Zastaralé brněnské nádraží je jednou z překážek rozvoje Jihomoravského kraje podle podnikatele a investora Jiřího Hlavenky, který v nadcházejících krajských volbách kandiduje na post hejtmana za Zelené a Piráty. "Nelze dále čekat a věci odkládat. Občané by měli v referendu vyslat jasný vzkaz politikům, jaké nádraží chtějí a kde má být," říká.

21.9.2016
SDÍLEJ:

Jiří HlavenkaFoto: Zelení a Piráti

Proč je zrovna dnes tak zásadní rozhodnout o poloze brněnského nádraží?

Zásadní je to dlouhodobě a stále více. Současné nádraží nevyhovuje dnešním potřebám rychlé železniční přepravy. Brněnští i krajští politici neustále volají po rozhodnutí "odborníků", ti už ale se ale jasně a dlouhodobě přiklánějí k modernizaci nádraží v centru. Brno ani kraj přesto nejednají - proto je na místě dát hlas veřejnosti, aby rozhodla v legitimním referendu.

Referendum o poloze nádraží se koná 7. a 8. října 2016 ve stejných budovách, jako krajské volby. Znění otázek referenda naleznete na www.otazkyreferendum.cz

Jak moc ovlivňuje staré nádraží ekonomický rozvoj kraje?

Dopravní infrastruktura je jedním z nejdůležitějších parametrů, který posuzuje každý podnikatel nebo investor. Polohu uprostřed Evropy máme výbornou, ztrácíme ale body neřešením hlavních silničních tepen, kvůli problému letiště, které je sice majetkem kraje, ale zcela mimo jeho kontrolu, a právě tak i kvůli zastaralosti železniční dopravy včetně brněnského nádraží. To činí železniční dopravu neatraktivní, a jedním z důsledků je pochopitelně zvýšený automobilový provoz se všemi negativními dopady na lidské zdraví a komfort.

A co tvrzení, že jedině odsun nádraží mimo centrum pomůže rozvoji Brna a přiláká investice?

Toto jasně zodpověděli renomovaní urbanisté: mezinárodní urbanistická soutěž Budoucnost centra Brna, kterou vypsalo město Brno v tomto roce, ukázala, že největší potenciál rozvoje má město s modernizovaným nádražím v centru. A neméně důležitý rozvoj jižních částí Brna lze daleko pružněji řešit bez nutnosti jeho propojení s železničním uzlem. Argument, že bez nádraží se jižní části města nerozvinou, je zcela bez logiky.

Kdo všechno může v referendu o nádraží hlasovat?

Jenom Brňané. A to je na tom asi nejvíc absurdní, protože 80 procent cestujících jsou dojíždějící Jihomoravané. Zejména pro ně je centrální poloha nedocenitelnou devizou - pár kroků po vystoupení z vlaku stojíte na největším brněnském uzlu tramvajové a autobusové dopravy. Za pár minut jste kdekoli v Brně - to z jiného místa není možné. Kraj bohužel - zda zlým úmyslem nebo nedopatřením, to neposoudím - neumožnil Jihomoravanům o nádraží v referendu rozhodovat. Brňané tedy volí nejen za sebe, ale za celý kraj.

Autor: Komerční sdělení

21.9.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
5

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Archeologové našli u Přerova kostry dětí staré tři a půl tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Z Polska vezli marihuanu za dva miliony. Hrozí jim dvanáct let

Vezeme deset kilo technického konopí, hájila se osádka osobního auta. Jenže hlídku celníků, která je na Pardubicku zastavila, o tom nepřesvědčila.

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení