Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fyzická aktivita nezlepší jen kondici, ale také duševní rovnováhu

Už 10 minut fyzické aktivity vám pomůže zlepšit zdraví  Věděli jste, že jen 36 procent žen ve věku od 20 do 45 let sportuje? Až 29 procent z nich přitom v průzkumu MML-TGI 2018 uvádí, že během posledního roku cvičily ve fitness centrech, a více než polovina z nich sportuje pravidelně aspoň jednou týdně.

30.7.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Fyzická aktivita přitom nejenže podporuje metabolizmus, pomáhá udržovat štíhlou linii, ale díky ní se v těle uvolňují endorfiny a my se cítíme šťastnější. Sport napomáhá naší imunitě, snižuje krevní tlak, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje spánek. „Fyzická aktivita může být jakýkoli pohyb. Pro mě znamená, že si dám pořádně do těla a druhý den na svém těle cítím, že pracovalo,“ říká modelka a moderátorka Hana Mašlíková. Fyzická a duševní pohoda kromě toho spolu souvisí víc, než byste si mysleli.

 Nevymlouvejte se na čas

Ilustrační foto

 Většina žen se vymlouvá na nedostatek času. Ve skutečnosti je však čas jediné, co zaručeně máme. „Můj oblíbený citát: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.‘ Věřte mi, že od té doby, co máme syna, je hledání času ještě náročnější a o chybějící energii ani nemluvím. Přesto v sobě vždy najdu vůli si zacvičit buď ve fitnessu, když hlídá manžel, nebo doma, když malý usne,“ vysvětluje Hana Mašlíková. Pomoci najít si čas na fyzickou aktivitu i v průběhu dne nám může usnadnit několik triků a tipů.

 

V práci: Když sedíte za pracovním stolem, neposílejte e-maily kolegovi, který sedí pár metrů od vás. Stačí, když se postavíte a projdete se k němu. Dalším tipem může být záměna desetiminutové přestávky na kávu za procházku na čerstvém vzduchu. Už 10 minut fyzické aktivity vám přitom pomůže zlepšit zdraví. Vhodným způsobem, jak ušetřit čas, může být, když si najdete vhodné fitness centrum nebo skupinové tréningy v blízkosti vaší práce. Po cestě domů tak můžete načerpat novou energii díky endorfinům vyplaveným při sportování.

 

Doma: Asi každý z nás si chce během dne vydechnout u televize. Vysedávání před televizorem ale rozhodně nepřispívá ke zlepšení vaší fyzické kondice. Když se ale nechcete vzdát svých oblíbených pořadů, snažte se před televizorem cvičit. Vyzkoušejte například během sledování televize jednoduchá posilovací cvičení. Stačí, když během reklam provedete pár jednoduchých cviků – zkuste si dát výzvu, kolik skoků přes švihadlo stihnete během reklamy, vyběhněte po schodech nebo si vezměte dvě plné lahve s vodou a použijte je jako činky. Skvělým tipem, jak si zlepšit kondici a načerpat i vitamín D, je například také práce na zahrádce nebo zvelebování balkonu. Věděli jste například, že kosením trávy spálíte přibližně stejné množství energie jako na jízdním kole?

 

Spolu s děťátkem: Mnohé z nás to znají. Sladit práci, rodinu a volný čas je velmi náročné. Často se cítíme unavené a namísto pohybové aktivity si radši se radši uvelebíme před televizí nebo sníme něco sladkého. Skvělým kompromisem, jak si najít čas a energii na cvičení, je zacvičit si i s děťátkem. Zabavíte tak nejen svou ratolest, ale i sebe. Kromě toho děťátku krásně ukazujete už od raného dětství, jak důležité je být aktivní v každodenním životě. „Buď můžeme cvičit s kočárkem, nebo využít naše dítě jako zátěž. V obou případech je dítě spokojené, protože tráví čas s maminkou, a může to být pro dítě i forma hry,“ radí Hana Mašlíková.

 Zaveďte si každodenní pohybovou aktivitu

 Už 30minutová procházka na čerstvém vzduchu denně vám pomůže předcházet vzniku křečových žil. Vyzkoušejte proto například na cestě do práce nebo z práce vystoupit o jednu zastávku dříve a zbytek cesty se projděte Další možností omezit ježdění výtahem a začít více chodit po schodech. Chozením po schodech si pomůžete hned v několika oblastech: zpevníte si hýždě, stehna a lýtka, zhubnete, protože tento typ aerobní aktivity účinně spaluje tuky a prospívá kardiovaskulárnímu systému, snížíte si riziko vzniku křečových žil a uvolníte si psychické napětí.

 Dostatečný příjem živin je základ

Ilustrační foto

 „Nikdy, ale opravdu nikdy jsem nedržela žádnou dietu a bohužel, jak říká můj manžel, v jídelníčku mám velké rezervy, prý jsem malé prasátko. Teorii správného stravování znám na jedničku, ale v praxi je to horší. Snažím se, aby v mém jídelníčku byly obsažené všechny pro tělo potřebné živiny, ale vůbec si nehlídám kalorie. Můj muž ve vtipu říká, že sportujeme proto, abychom mohli jíst cokoli,“ s úsměvem dodává Hana Mašlíková. Právě dostatečný příjem živin, vitamínů či minerálů při tréningu je pro lepší regeneraci těla důležitý. Při cvičení se organismus zatěžuje v mnohem větší míře než v klidovém stavu, a tím se zvyšuje i počet biochemických procesů, při kterých hrají velmi důležitou roli právě vitamíny a minerály. Ty zajišťují opravu a syntézu svalové tkáně při zotavování po cvičení. „Pravidelně s partnerem jíme pro lepší regeneraci kombinaci Vápník, Hořčík, Zinek a Omega 3,“ doplňuje Hana Mašlíková. Právě hořčík, zinek a chrom podporují klouby, svaly, kosti a přispívají k udržování normální hladiny glukózy v krvi. Pro posílení kloubní chrupavky, šlach a vaziva je zase vhodné doplňovat kolagen – nejvíce zastoupenou bílkovinu v lidském těle, která je také hlavní součástí pojivové tkáně. Pokud si ale nejste jistí, zda ve svém jídelníčku máte dostatečný příjem těchto vitamínů a minerálů, může vám pomoci i bezplatný interaktivní nástroj Index zdraví. Ten zohledňuje pět oblastí životního stylu: vyváženou stravu, celkovou zdravotní kondici, tělesnou aktivitu, psychickou rovnováhu a schopnost zvládat zlozvyky.

 Věděli jste, že…

Už 30minutová procházka na čerstvém vzduchu denně vám pomůže předcházet vzniku křečových žil.

2 dny týdně Nordic walkingu snižují rychlost přirozené ztráty kostní hmoty.

4 hodiny sportu týdně snižují až o 40 procent riziko zlomeniny krčku stehenní kosti.

Už 10 minut fyzické aktivity vám pomůže zlepšit zdraví.

 

 

Autor: Komerční sdělení

30.7.2018
SDÍLEJ:

SERVIS

Informační technologie - Informační technologie Programátor 25 000 Kč

Vývojáři softwaru SW vývojář. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Životopisy zasílejte na e-mail: soudkova@beko-plm.cz, , Náplň práce:, Integrace SW bloků vyvinutých v jazyce C do komplexních aplikací, Používání a optimalizace různých stupňů integrace SW, Vytváření SW dokumentace v kooperaci s projektovými vedoucími, Poskytování nových release zákazníkům, Úzká spolupráce se SW developery, Systémovými a SW architekty a testery, Výhodou práce na processorech typu ARM, GPU ASICs, , Požadavky:, SŠ / VŠ technického směru, Zájem o automobilový průmysl, C/C++, CMake, Znalost AJ nebo NJ, Ochotu učit se novým věcem, Ochotu cestovat v rámci ČR i zahraničí, Rychlá adaptace na nové prostředí, , Nabízíme:, Práci pro renomované zákazníky, Individuální finanční ohodnocení, Odborný i pracovní růst (pravidelná školení, semináře), Bonusy v závislosti na výkonu, Služební vůz, flexipasy, stravenky, caffeteria, firemní akce, multisport karty, …., Možnost služebního ubytování, Práce v příjemném kolektivu, Možnost home office. Pracoviště: B e k o engineering, spol. s r.o.-prac.brno, Vídeňská, č.p. 134, 619 00 Brno 19. Informace: Markéta Rohlová, +420 235 094 324.

Výroba - Výroba Zpracovatelé masa, ryb a příbuzní 19 000 Kč

Zpracovatelé masa, ryb a příbuzní pracovníci PRACOVNÍK/-ICE VÝROBY - UDÍRNY. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: PRACOVNÍK/-ICE VÝROBY - UDÍRNY, , V případě zájmu se dostavte osobně nebo pište na e-mail v.klusakova@masojicin.cz nebo volejte na tel.: 602 559 484 v době od 8.00 - 14.00 hodin., , Nápln práce: obsluha udíren, uskladňování zboží v chladírnách a sušárně., Možnost směnovat nebo stabilně pracovat na vybranou směnu (dle dohody), 1. směna od 6.00 - 14.00, 2. směna od 14.00 -22.00, , Nabízíme: zaměstnaneckou kartu na nákup firemních výrobků a stálou zaměstnaneckou slevu, zaměstnání na dobu určitou (1 rok)., Vhodné i pro absolventy/-ky.. Pracoviště: Maso jičín s.r.o. pracoviště, Konecchlumského, č.p. 1075, 506 01 Jičín 1. Informace: Veronika Klusáková, +420 602 559 484.

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 18 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) Speciální práce ve stavebnictví. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Nástup možný IHNED. Pracovní doba je rozvržena nerovnoměrně. , , Zaměstnavatel požaduje:, řidičský průkaz skupiny B; spolehlivost; samostatnost; zodpovědnost, , Nabízíme:, přechod na HPP a uzavření pracovní smlouvy, , Zájemci se mohou hlásit:, - telefonicky na čísle 723 655 673 - paní Sedláková, , Místo výkonu práce: stavby zaměstnavatele v ČR, popř. v zemích EU. Pracoviště: Nikol s.r.o., Tovární, č.p. 1927, 753 01 Hranice 1. Informace: Sedláková, +420 723 655 673.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 15 000 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník,disponent. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Administrativní pracovník, disponent,, Požadované vzdělání: - SŠ,nebo výuční list. , , Znalost práce s PC. , Znalost NJ výhodou. Ochota dalšího vzdělávání včetně jazykového kurzu., Organizační schopnosti. Jednosměnný provoz. , , Nutno si domluvit schůzku na tel. č.: 352 370 374, nebo 736622673 + odeslat životopis - sl.Skopalová - irena.skopalova@immogard.cz, , Splňuje § 20 odst. 1 písm. a, b, c. zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti.. Pracoviště: Alligard, s.r.o., 357 51 Kynšperk nad Ohří. Informace: Irena Skopalová, +420 352 370 374,736 622 673.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Roman Janoušek
1 4

Lobbista Janoušek neuspěl. Soud mu zbytek trestu neprominul

V italském Janově se zřítil most
AKTUALIZOVÁNO
2 30

Zemřelo 42 lidí. Ale proč? Itálie se ptá, co stojí za pádem mostu v Janově

Symbolický pramen Labe v Krkonoších vyschl, řeku to neovlivní

/VIDEO/ Extrémní sucho letošního léta se negativně projevuje i na průtoku českých řek včetně Labe. Zatímco na dolním toku klesající hladina odhalila tzv. hladové kameny. V Krkonoších na Labské louce vyschl jeho symbolický pramen. 

Stavba tramvaje přes Nové Sady v Olomouci už je blízko. Takto má vypadat

/VIZUALIZACE/ Stavba další části tramvajové trati směřující do olomoucké městské části Nové Sady by mohla začít v příštím roce.

Most se zhroutil jako by byl z mouky. Silnice zmizela a já padal, popsali svědci

Rozpadl se, jako by jeho konstrukce byla z mouky, popsala pád Morandiho mostu jedna z obyvatelek Janova. Podle jiných zřícení mostu bezprostředně předcházel úder blesku. Několik osob z trosek viaduktu takřka zázračně vyvázlo nebo jen těsně před neštěstím uniklo. Jiní takové štěstí neměli. Janovská policie dnes potvrdila, že při neštěstí zahynulo 42 osob. 

Do lidí v Londýně najel Brit původem ze Súdánu, píší britská média

Útočníkem, který v úterý srazil autem u britského parlamentu v Londýně cyklisty a tři zranil, je devětadvacetiletý Brit súdánského původu Salih Khater. Ve středu to uvedly přední britské deníky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT