Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fyzická aktivita nezlepší jen kondici, ale také duševní rovnováhu

Už 10 minut fyzické aktivity vám pomůže zlepšit zdraví  Věděli jste, že jen 36 procent žen ve věku od 20 do 45 let sportuje? Až 29 procent z nich přitom v průzkumu MML-TGI 2018 uvádí, že během posledního roku cvičily ve fitness centrech, a více než polovina z nich sportuje pravidelně aspoň jednou týdně.

30.7.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Fyzická aktivita přitom nejenže podporuje metabolizmus, pomáhá udržovat štíhlou linii, ale díky ní se v těle uvolňují endorfiny a my se cítíme šťastnější. Sport napomáhá naší imunitě, snižuje krevní tlak, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje spánek. „Fyzická aktivita může být jakýkoli pohyb. Pro mě znamená, že si dám pořádně do těla a druhý den na svém těle cítím, že pracovalo,“ říká modelka a moderátorka Hana Mašlíková. Fyzická a duševní pohoda kromě toho spolu souvisí víc, než byste si mysleli.

 Nevymlouvejte se na čas

Ilustrační foto

 Většina žen se vymlouvá na nedostatek času. Ve skutečnosti je však čas jediné, co zaručeně máme. „Můj oblíbený citát: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.‘ Věřte mi, že od té doby, co máme syna, je hledání času ještě náročnější a o chybějící energii ani nemluvím. Přesto v sobě vždy najdu vůli si zacvičit buď ve fitnessu, když hlídá manžel, nebo doma, když malý usne,“ vysvětluje Hana Mašlíková. Pomoci najít si čas na fyzickou aktivitu i v průběhu dne nám může usnadnit několik triků a tipů.

 

V práci: Když sedíte za pracovním stolem, neposílejte e-maily kolegovi, který sedí pár metrů od vás. Stačí, když se postavíte a projdete se k němu. Dalším tipem může být záměna desetiminutové přestávky na kávu za procházku na čerstvém vzduchu. Už 10 minut fyzické aktivity vám přitom pomůže zlepšit zdraví. Vhodným způsobem, jak ušetřit čas, může být, když si najdete vhodné fitness centrum nebo skupinové tréningy v blízkosti vaší práce. Po cestě domů tak můžete načerpat novou energii díky endorfinům vyplaveným při sportování.

 

Doma: Asi každý z nás si chce během dne vydechnout u televize. Vysedávání před televizorem ale rozhodně nepřispívá ke zlepšení vaší fyzické kondice. Když se ale nechcete vzdát svých oblíbených pořadů, snažte se před televizorem cvičit. Vyzkoušejte například během sledování televize jednoduchá posilovací cvičení. Stačí, když během reklam provedete pár jednoduchých cviků – zkuste si dát výzvu, kolik skoků přes švihadlo stihnete během reklamy, vyběhněte po schodech nebo si vezměte dvě plné lahve s vodou a použijte je jako činky. Skvělým tipem, jak si zlepšit kondici a načerpat i vitamín D, je například také práce na zahrádce nebo zvelebování balkonu. Věděli jste například, že kosením trávy spálíte přibližně stejné množství energie jako na jízdním kole?

 

Spolu s děťátkem: Mnohé z nás to znají. Sladit práci, rodinu a volný čas je velmi náročné. Často se cítíme unavené a namísto pohybové aktivity si radši se radši uvelebíme před televizí nebo sníme něco sladkého. Skvělým kompromisem, jak si najít čas a energii na cvičení, je zacvičit si i s děťátkem. Zabavíte tak nejen svou ratolest, ale i sebe. Kromě toho děťátku krásně ukazujete už od raného dětství, jak důležité je být aktivní v každodenním životě. „Buď můžeme cvičit s kočárkem, nebo využít naše dítě jako zátěž. V obou případech je dítě spokojené, protože tráví čas s maminkou, a může to být pro dítě i forma hry,“ radí Hana Mašlíková.

 Zaveďte si každodenní pohybovou aktivitu

 Už 30minutová procházka na čerstvém vzduchu denně vám pomůže předcházet vzniku křečových žil. Vyzkoušejte proto například na cestě do práce nebo z práce vystoupit o jednu zastávku dříve a zbytek cesty se projděte Další možností omezit ježdění výtahem a začít více chodit po schodech. Chozením po schodech si pomůžete hned v několika oblastech: zpevníte si hýždě, stehna a lýtka, zhubnete, protože tento typ aerobní aktivity účinně spaluje tuky a prospívá kardiovaskulárnímu systému, snížíte si riziko vzniku křečových žil a uvolníte si psychické napětí.

 Dostatečný příjem živin je základ

Ilustrační foto

 „Nikdy, ale opravdu nikdy jsem nedržela žádnou dietu a bohužel, jak říká můj manžel, v jídelníčku mám velké rezervy, prý jsem malé prasátko. Teorii správného stravování znám na jedničku, ale v praxi je to horší. Snažím se, aby v mém jídelníčku byly obsažené všechny pro tělo potřebné živiny, ale vůbec si nehlídám kalorie. Můj muž ve vtipu říká, že sportujeme proto, abychom mohli jíst cokoli,“ s úsměvem dodává Hana Mašlíková. Právě dostatečný příjem živin, vitamínů či minerálů při tréningu je pro lepší regeneraci těla důležitý. Při cvičení se organismus zatěžuje v mnohem větší míře než v klidovém stavu, a tím se zvyšuje i počet biochemických procesů, při kterých hrají velmi důležitou roli právě vitamíny a minerály. Ty zajišťují opravu a syntézu svalové tkáně při zotavování po cvičení. „Pravidelně s partnerem jíme pro lepší regeneraci kombinaci Vápník, Hořčík, Zinek a Omega 3,“ doplňuje Hana Mašlíková. Právě hořčík, zinek a chrom podporují klouby, svaly, kosti a přispívají k udržování normální hladiny glukózy v krvi. Pro posílení kloubní chrupavky, šlach a vaziva je zase vhodné doplňovat kolagen – nejvíce zastoupenou bílkovinu v lidském těle, která je také hlavní součástí pojivové tkáně. Pokud si ale nejste jistí, zda ve svém jídelníčku máte dostatečný příjem těchto vitamínů a minerálů, může vám pomoci i bezplatný interaktivní nástroj Index zdraví. Ten zohledňuje pět oblastí životního stylu: vyváženou stravu, celkovou zdravotní kondici, tělesnou aktivitu, psychickou rovnováhu a schopnost zvládat zlozvyky.

 Věděli jste, že…

Už 30minutová procházka na čerstvém vzduchu denně vám pomůže předcházet vzniku křečových žil.

2 dny týdně Nordic walkingu snižují rychlost přirozené ztráty kostní hmoty.

4 hodiny sportu týdně snižují až o 40 procent riziko zlomeniny krčku stehenní kosti.

Už 10 minut fyzické aktivity vám pomůže zlepšit zdraví.

 

 

Autor: Komerční sdělení

30.7.2018
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 26 000 Kč Učitelé na 2. stupni základních škol učitel/ka Aj 1., 2. stupeň ZŠ. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26000 kč, mzda max. 34000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: kvalifikace pro (1.) , 2. stupeň ZŠ, Aj aktivní. Pracoviště: Základní škola břečťanová - 001, Břečťanová, č.p. 2919, 106 00 Praha 106. Informace: Miroslav Buchar, +420 272 651 063,739 030 737. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 28 000 Kč Učitelé na 2. stupni základních škol Učitel/ka pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 28000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme VŠ vzdělání, pedagogickou způsobilost v souladu se zák. č. 563/2004 Sb., v platném znění., , Nabízíme:, možnost tvůrčí práce, , podpoříme další vzdělávání a osobní růst,, velmi dobré platové ohodnocení,, studujícím vytvoříme podmínky pro jejich studium., , , Životopisy zasílejte na výše uvedenou emailovou adresu.. Pracoviště: Základní škola, kladno, pařížská 2249, Pařížská, č.p. 2249, 272 01 Kladno 1. Informace: Yvona Vítková, +420 702 184 381. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 22 500 Kč Učitelé na 2. stupni základních škol Učitel/ka pro 2. stupeň ZŠ. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22500 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Nutnost splnění kvalifikačních předpokladů dle školského zákona č. 561/2004 Sb.ve znění pozdějších předpisů, možnost doplnění kvalifikace v průběhu pracovního poměru (aprobace nerozhoduje, výhodou je ČJ, NJ, TV), speciální pedagogika nutná (možnost doplnění studia v rámci DVPP). Dále požadujeme kladný vztah k dětem, odolnost vůči stresu, ochotu se dále vzdělávat. , Práce v příjemném pracovním kolektivu, vhodné i pro absolventy, možnost nástupu dle domluvy, pracovní poměr na dobu určitou, později možnost práce na dobu neurčitou., Životopis zasílejte na email: skola@ddsslany.cz.. Pracoviště: Ddš, svp,zš a šj dobřichovice, prac. ddš slaný, Tomanova, č.p. 1361, 274 01 Slaný 1. Informace: Jana Adamčíková, +420 778 532 634. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 25 470 Kč Učitelé na 2. stupni základních škol učitel/ka TV + výchova ke zdraví nebo dílny. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25470 kč, mzda max. 33930 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: pracoviště: Základní škola Rokycany, ulice Míru 64., Požadavky: aprobace: TV + výchova ke zdraví nebo dílny /technická výchova/, přírodní vědy., Odměňování dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., ve znění pozdějších předpisů, platová třída 11 - 12. Rozpětí plat.třídy 11 (od 25470,- Kč - 30760,- Kč), rozpětí plat.třídy 12 (od 26020,- Kč - 33930,- Kč). Plat uveden při plném pracovním úvazku, plat. rozpětí dle odpracovaných let., Kontakt: Šlégrová Hana Mgr. Ph.D., tel.: 371 722 490, e-mail: reditel@zsulmirurokycany.cz. Pracoviště: Základní škola rokycany, ulice míru 64, příspěvková organizace, Míru, č.p. 64, 337 01 Rokycany 1. Informace: Hana Šlégrová, +420 371 722 490.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vrak stojíci na pražském Jižním Městě, na parkovišti v Metodějově ulici, 3. září
41

Roky zabírají vraky místa v (nejen) pražských ulicích. Pomůže zákon?

Vladimir Putin
8

Putin agentem NDR? V archivu Stasi našli služební průkaz ruského prezidenta

Napětí mezi USA a Ruskem roste. Moskva vyslala do Venezuely bombardéry

Do Venezuely vyrazila dvojice ruských bombardérů Tupolev Tu-160, schopných nést střely vybavené jadernými hlavicemi s dosahem až 5,5 tisíce kilometrů. Letouny v pondělí přistály na letišti Maiquetía nedaleko hlavního města Caracasu. Západní země v čele s USA přitom tamního prezidenta Madura viní z potlačování demokracie a upevňování moci a uvalily na něj sankce.

Analytik: Když si dáte zlato do trezoru, vytvoříte si svůj vlastní daňový ráj

Kauza panamských dokumentů před dvěma lety názorně ilustrovala, proč mají bohatí lidé potřebu skrývat před sousedy a zbytkem světa svůj majetek. A také, že za to rádi zaplatí zahraničním právníkům, aby vytvořili sofistikované majetkové struktury včetně takzvaných off-shore firem. Anebo těm českým, aby pro ně připravili svěřenský fond. Ale jde to i jednodušeji – například při nákupu investičního zlata. Daňový ráj totiž můžete mít i doma.

Volební průzkum: ANO si drží dominantní pozici. Levicové strany oslabily

Sněmovní volby by nyní jasně vyhrálo vládní hnutí ANO, které by podle aktuálního volebního modelu společnosti Median volilo 29,5 procenta hlasů. Opoziční ODS by skončila druhá se ziskem 13,5 procenta hlasů a třetí Piráti mají o půl procenta hlasů méně. Oproti říjnu si všechny tři strany zhruba o jeden procentní bod polepšily, zatímco obě levicové strany - ČSSD a KSČM - oslabily.

Soupeři na Letnou už nejezdí s respektem. Obětujte sezonu, radí klubu Lafata

/ROZHOVOR/ Fotbalový kanonýr David Lafata už sice ukončil profesionální kariéru a na podzim střílel góly jen v jihočeském přeboru, ale výkony pražské Sparty sleduje velmi pečlivě. Vždyť v rudém dresu strávil šest sezon. Jeho bývalí spoluhráči mu radost nedělají. Sparta ve FORTUNA: LIZE trapně tápe a na vedoucí Slavii ztrácí patnáct bodů.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT