Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hradecká D11 se rozšíří o třetí pruh

Díky pomoci z EU bude brzy vyřešen problém s přetíženou dopravou na D11 v úseku Praha – Jirny.

9.12.2016
SDÍLEJ:

Foto: Archiv TZ

Pokud chce nyní někdo využít hradecké dálnice D11, velmi pravděpodobně se v úseku Praha – Jirny minimálně v době špičky zdrží, protože dálnice je zde pouze dvouproudá a často se zde tvoří zácpy. Přitom místo pro rozšíření velmi zatížené komunikace je v obou směrech dostatečné. Této skutečnosti si všiml europoslanec Tomáš Zdechovský s vicehejtmanem Pardubického kraje Romanem Línkem, kteří zaslali osobní dopisy jak na ministerstvo dopravy, tak na Ředitelství silnic a dálnic, v nichž přislíbili svou pomoc při jednání s příslušnými orgány Evropské unie, díky níž je možné problém s přetíženou dopravou rychle a efektivně řešit.

„Ředitelství silnic a dálnic mi písemně potvrdilo, že vzhledem k dopravnímu významu a zatížení této části dálnice D11, bude rozšíření a modernizace realizována v co nejkratším možném termínu," komentoval obsah odpovědi lidovecký europoslanec Tomáš Zdechovský, který je za Evropskou lidovou stranu členem rozpočtového a kontrolního výboru. Ten již v minulosti pomáhal s řešením získání výjimky EIA pro stavbu deseti dalších klíčových dopravních staveb, na něž tak Česká republika mohla získat potřebné miliardy z eurodotací.

„Vzhledem k neuspokojivému stavu cementobetonové vozovky dojde v první etapě úprav k výměně vozovky za asfaltovou, přičemž dojde zároveň k rozšíření zpevněné části vozovky do dimenze budoucího uspořádání na 3 + 3 jízdní pruhy, kdy bude využito prostorové rezervy ve středním dělícím pásu," přibližuje další postup Jan Kroupa, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR, který předpokládá realizaci této fáze v letech 2017 – 2019. Následně se začne s faktickým rozšířením na režim 3 + 3 jízdní pruhy.

„Je nutné maximálně využít finančních prostředků schválených pro Českou republiku do roku 2020, jinak o tyto peníze přijdeme. Dle našeho názoru právě investice do infrastruktury musí být naprostou prioritou a ŘSD by s rozšířením dálnice nemělo dlouho otálet," varuje europoslanec Zdechovský.

Základní dopravní a energetická síť Evropy potřebuje podle Bruselu 700 miliard eur investic. Evropská unie už našla cestu, jak tyto peníze získat. Zatím má připraveno zhruba sto miliard. Do tří let má za cíl investovat dalších 300 miliard eur. Samotná Česká republika by tak mohla získat dalších více jak 200 miliard korun.

Jitka Fialová


Autor: Komerční sdělení

9.12.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
37 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
26 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Americký stíhač nakreslil na oblohu obří penis, armáda se ale nesměje

/ VIDEO / Ještě větší klukovinu, než jaké předváděl Tom Cruise ve filmu Top Gun, provedl ve čtvrtek stíhač amerického námořního letectva. S bojovou stíhačkou F-18 za desítky milionů dolarů totiž "vymaloval" na oblohu obří penis z kondenzační stopy. Námořnictvo se za jeho kousek omluvilo.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT