Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak vybrat pro své auto vhodné nosiče na kola?

Existuje více možností jak převážet kola. Se všemi vám poradí v prodejně Autodílů Meteor

6.9.2017
SDÍLEJ:

S výběrem nosičů kol poradí specialisté z MeteoruFoto: Martin Rigó

Plánujete rodinný výlet na kolech nebo chcete s partou kamarádů vyrazit do přírody a za sportem? Prázdniny sice skončily, ale nadcházející podzim láká k víkendovým výletům.  Jízdní kola si můžete buď vypůjčit, nebo, a to je pro mnohé přijatelnější, vzít si svoje vlastní. Jak tedy kola odvézt? Existuje více možností. Se všemi vám poradí v prodejně Autodílů Meteor ve Žďáru nad Sázavou, v Jihlavě i Třebíči.

Kola můžeme dát na střechu, na tzv. páté dveře na kufr nebo na tažné zařízení. Další možností je umístit kola dovnitř auta. Některá auta umožňují uchycení za přední vidlice, jedná se spíše o větší automobily.

Nosič kol na střechu

Po finanční stránce jsou nejdostupnější, protože patří mezi nejlevnější typy nosičů kol na auto. Nejlevnější nosiče kol můžete pořídit za pár stovek, ale nižší pořizovací cena se také odráží v nižší kvalitě. Prodávají se od 350 do 3 000 korun za jeden kus uchycení na střechu.  Dražší nosič je vyrobený z kvalitnějšího materiálu, je uzamykatelný, déle vydrží a instalace je také rychlejší. Jsou  zapotřebí příčníky, které se montují na střešní podélníky, pod střešní lem nebo na fixační body. Nevýhoda je u vysokých vozů, tam potřebujete schůdky. A počítejte s tím, že doporučená rychlost u levnějších nosičů kol na střeše je 80 km/hod. Martin Rigó ze sítě prodejen Autodílů Meteor doporučuje, abyste se před pořízením střešního nosiče kol ujistili, jakou má vaše auto nosnost střechy. „Většina aut má nosnost střechy 50–75 kg. Vymyká se např. Opel Corsa novějších generací, který má nosnost střechy 100 kg. U většiny vozidel se dají dostat na střechu čtyři kola. Musíme si ale spočítat hmotnost kol i příčníků.“

 Nosič kol na tažné zařízení

Lidově řečeno jsou to nosiče kol, které se upevňují na „kouli za autem“. Pokud se rozhodnete pro tuto variantu a nemáte tažné zařízení, zvažte, jestli se vám vyplatí si je pořídit. Jste-li cyklisté a rádi vyjíždíte na kola, určitě se to vyplatí. „V každém lepším autoservisu vám namontují homologované tažné zařízení. Ta také dodáváme. Dostanete typový list, zajedete si na evidenční kontrolu. Tam udělají zápis, že máte schválené tažné zařízení, skočíte si na úřad a za malý poplatek vám úředník přidá do velkého technického průkazu tažné zařízení,“ popisuje postup Jan Hrůza z prodejny Autodílů Meteor. Tento typ nosiče na kola nezvyšuje spotřebu pohonných hmot, protože kola jsou za autem. Montáž je velmi jednoduchá. Pořízení je finančně lehce náročnější a je lepší si také obstarat třetí SPZ.

Nosič kol na páté dveře

Nosič kol na zadní – páté dveře se upevňuje upnutím ocelových pák s pryžovými plochami. Je zde velké riziko poškrábání laku, složitější instalace a pod velkým tlakem je i uchycení dveří.

Nechcete si pořizovat nosiče na kola? Půjčte si je

Nosič na kola na tažné zařízení musíte mimo sezónu uložit do garáže nebo do sklepa. Pokud tuto možnost nemáte a navíc víte, že nosič na kola použijete jednou do roka, je lepší si ho vypůjčit. V Autodílech Meteor si můžete půjčit na dovolenou jak nosiče kol, tak i střešní boxy.

 Martin Rigó představuje elektrokoloMartin Rigó představuje elektrokolo

Právě teď frčí elektrokola!

Elektrokola se dají také převážet. Nosiče vyrábí např. německá firma Uebler a švédská Thule. Vzhledem k jejich hmotnosti je problém dostat elektrokola na střechu, proto je mnohem pohodlnější použít nosič za tažné zařízení. „Nelze však použít klasický nosič na jízdní kola, musí být speciální, který je určený pro elektrokola.  S ohledem na zatížení tažného zařízení, které má ve většině případů pouze zátěž 50 kg, se doporučují dvě, maximálně tři elektrokola,“ doporučuje Martin Rigó a zároveň prozrazuje tip na to, jak udělat elektrokola pro převoz lehčí a jak pro ně použít klasický nosič na kola: „Stačí vyndat z elektrokola baterii, u většiny jde velmi jednoduše vycvaknout a máte elektrokolo až o deset kilo lehčí. Díky tomu můžete použít klasický nosič na kola a vejdou se vám tam hned čtyři.“

 

 

 

Autor: Komerční sdělení

6.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bufet na půdě poslanecké sněmovny
2 18

Díky nám poslanecký bufet zdražil, pochlubili se Piráti

Ilustrační foto.
1 11

Vloni na železnici zahynulo 237 lidí. Většina z nich byli sebevrazi

Evakuace a zásah speciální jednotky: Čech vyvolal v Británii policejní manévry

Na českého drogového dealera Vladimíra Mádleho v sedmdesátitisícovém anglickém městě Wakefield zřejmě jen tak nezapomenou. Policie loni našla v jeho bytě výrobnu pervitinu a amatérskou bombu. Její objev tehdy přivodil velké manévry zahrnující evakuaci okolních domů. Bombu dokonce přijela likvidovat speciální armádní jednotka. Britský soud nyní Čecha poslal na 13 let do vězení.

Na Libeňský most se tramvaje vrátí na začátku března. Auta stále mají útrum

Tramvajová doprava se na Libeňský most vrátí v sobotu 3. března. Kdy se na most vrátí automobilová doprava, zatím není jasné. Město také po návratu MHD na most zavede zvýšený dohled a provoz chce pak vyhodnotit. Libeňský most je uzavřen pro automobilovou dopravu a MHD už měsíc.

Chceme opět mzdu za první tři dny nemoci, žádá ČSSD po vládě

Zaměstnanci by mohli opět dostávat náhradu mzdy v prvních třech dnech nemoci. Zrušení takzvané karenční doby prosazuje skupina poslanců ČSSD v novele zákoníku práce, kterou podala do Sněmovny. Týká se také například vojáků, policistů, hasičů a příslušníků dalších bezpečnostních sborů. Obdobné snahy v minulých volebních obdobích neuspěly.

STAN se shodlo na programu s ANO. Odmítá ale trestně stíhaného Babiše

Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) našlo na dnešní schůzce s hnutím ANO programové shody. Trvá ale nepřekročitelná podmínka Starostů pro případnou podporu vlády, že v kabinetu nebude žádná trestně stíhaná osoba. Oznámil to předseda poslaneckého klubu STAN Jan Farský, podle něhož ANO trvá na svém stíhaném předsedovi Andreji Babišovi jako na jediném kandidátovi na premiéra, a to i za cenu, že by se vláda musela opírat o podporu extremistických stran.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT