Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

Žijeme v době plastové. V posledních 70 letech lidstvo vyprodukovalo 8,3 miliard tun plastů, přičemž polovina tohoto množství byla vyrobena za posledních 13 let. Každoročně je vyprodukováno zhruba 330 milionů tun, z toho 8 milionů tun plastů skončí ve světových oceánech. Nadace Ellen MacArthur Foundation předpovídá, že pokud nic neuděláme, bude do roku 2050 v oceánech více plastů než ryb.  

19.6.2018
SDÍLEJ:

Foto: NEOPUBLIC s.r.o.

Některé společnosti ale nechtějí jen tak nechat ležet plast na pláži. Společnost Procter & Gamble inovovala lahve svých produktů Head & Shoulders a Fairy a přišla s prvními recyklovatelnými lahvemi, které jsou částečně vyrobené z plážového odpadního plastu. Tyto značky jsou dobře známé tím, že dokážou zbavit nečistot, a to buďto na vlasech nebo na nádobí, a tak je jen logické, že budou zbavovat znečištění i moře a pláže. Tento přístup vedl k vyvinutí první lahve z odpadního plážového plastu pro šampony Head & Shoulders.

Během půl roku společnost P&G pracovala se 100 neziskovými organizacemi a 1 000 dobrovolníky, včetně zaměstnanců P&G, aby vysbírala dostatek plastů z francouzských pláží a vyrobila 150 000 šamponových lahví pro první limitovanou edici prodávanou ve Francii loni v létě. Jakmile je lidé po spotřebování recyklují, kruh se uzavře.

Společnost P&G se do této novinky pustila společně s experty na recyklaci TerraCycle a Suez. Spolupracuje také s Ocean Conservancy a Trash Free Seas Alliance a snaží se omezit příliv plastů do oceánu, především v jihovýchodní Asii.

 „V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Vyšší míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu,“ komentuje Virginie Helias, viceprezidentka P&G pro globální udržitelnost. „Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Rostoucí využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdí na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi.

Je proto přirozené, že společnost P&G začala aplikovat tyto poznatky i na další svoje značky. Další na řadě byla značka prostředku na mytí nádobí Fairy. V případě lahve Fairy společnost P&G zaznamenala další přelom – průhlednost lahve byla zachována, ačkoli byla 100% vyrobena z recyklovaného plastu, přičemž 10 % z toho tvoří odpadní plast z pláží. Lahve Fairy Ocean Plastic se nejdříve objeví na policích obchodů ve Velké Británii zhruba v polovině tohoto roku. Další značky, jako například Lenor,  již nyní mají obaly z 50 % tvořené plasty recyklovanými po spotřebě (PCR).

Firmy, jako například P&G, které integrují do svého provozu technologická opatření a řešení šetrná k životnímu prostředí a snižující spotřebu zdrojů, tím snižují také vlastní náklady. V oblasti zvyšování energetické účinnosti a snížení spotřeby zdrojů je návratnost investic poměrně rychlá. Z dlouhodobého hlediska je pro takové firmy ekologické chování způsobem, jak oslovit i mladší generace, například tzv. mileniály,“ řekla Veronika Doubnerová, Sustainable Development and Environment Manager, Byznys pro společnost. „Koneckonců chovat se ekologicky znamená podporovat inovace a vývoj nových technologických řešení, což firmám přináší konkurenční výhodu a promítá se v pozitivním vnímání jejich značky,“ dodává.

Na konferenci OSN na téma oceánů se společnost P&G zavázala rozšířit tuto iniciativu na více značek a více zemí a bude chtít využít síly svých produktů k tomu, aby inspirovala změnu u ostatních lídrů na trhu rychloobrátkového zboží. Teoreticky, pokud by všechny společnosti a všechny značky udělaly totéž, mohly by být jednoho dne všechny oceány a pláže bez odpadků? Doufejme, že se tak brzy stane.

Tento text vychází z článku viceprezidentky pro globální udržitelnost P&G Virginie Helias.

Autor: Komerční sdělení

19.6.2018
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úklid v nemocnici. Ilustrační foto.
18

Čtyři koruny za metr. Špitály si platí drahý úklid

Ilustrační foto.
6

Ženy rodí později, ale více. Výrazně se snížil podíl rodiček mladších 25 let

Zabijácká jízda superbu v centru Prahy a bourání mostu v Mostě: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 25. září 2018.

Zrušíme zákaz prodeje o svátcích, navrhují poslanci TOP 09

Zákaz prodeje o státních svátcích nesplnil svůj účel. Zaměstnanci velkých obchodů a supermarketů namísto toho, aby odpočívali doma se svými blízkými, jsou stejně v práci a doplňují zboží nebo dělají inventuru. Těmito slovy odůvodňují poslanci opoziční TOP 09 novelu zákona, kterou chtějí tento zákaz zrušit.

České pivo má za hranicemi jméno. Daří se ho rekordně vyvážet

Už loni to byl rekord. A letos se zdá, že české pivovary mají našlápnuto k dalšímu. Řeč je o exportu tuzemského pěnivého moku. 

DOTYK.CZ

Prokletý den lodních trajektů: s 26. zářím se pojí řada námořních katastrof

/ VIDEO / V historii námořních neštěstí je mnoho dnů zapsáno černým písmem, ale málokterý tak silně jako 26. září. V tento den došlo ve světových mořích a oceánech hned k několika hrůzným katastrofám, které si počtem obětí nijak nezadají se zkázou Titaniku. A to bohužel i v době nedávné. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT