Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nákup ojetého vozu a 5 rad, jak to celé přežít

Dříve nebo později většina z nás dojde k závěru, že potřebuje auto. A ať už toužíme po malém sporťáku nebo nás to táhne spíš k praktickým minivanům, výběr toho správného auta je docela anabáze. Nepříjemná. Anabáze. Na jejímž konci sedíte v krásném novém vozu, který ještě voní tovární linkou a který vám bezpodmínečně říká „Pane“, pokud samozřejmě nepatříte spíše k té skupině, která se ať už kvůli preferencím modelu nebo financím rozhodne pro vůz ojetý. A zde nastupuje nepřeberné množství inzertních serverů, novin a samozřejmě i více či méně profláknutých autobazarů. Možnost ušetřit nějaký ten peníz je zde těžce vykoupena potem a nervy spojenými se snahou vybrat to nejlepší, nejhezčí auto. Pokud možno s co nejnižším počtem skrytých závad.

5.10.2017
SDÍLEJ:

Foto: Number One Digital s.r.o.

Jak takový proces přežít a na co si dát při výběru vozu, ale i prodejce největší pozor, jsme pro vás shrnuli do 5 hlavních bodů:

1. Udělejte si jasnou představu o tom, jaký vůz chcete

Sice zdlouhavá, ale asi nejméně bolestná část celého procesu. Jednoduše si dejte dohromady několik hlavních bodů, které od svého auta budete chtít, bude to výkon, úložný prostor, design, potenciál pro nějaké to vylepšení, skvělá výbava atd. S výběrem vám mohou pomoci přátelé, Google, různá tematická fóra a koneckonců i web, na kterém se právě nacházíte. Výsledkem by měly být dva nebo tři modely, které by si ale neměly svým účelem využití odporovat – Pokud hledáte rodinný vůz, tak tu krásnou starou Carreru 70 zkrátka škrtněte. Pro potěchu drahé polovičky nezapomeňte na případné barevné preference.

2. Zjistěte, v jakém cenovém rozmezí je váš favorit k mání

Znáte ty historky začínající na „No a pak jsem narazil na neuvěřitelně levný…“? Znáte. Většinou se jim s přáteli smějete. Abyste neskončili v archivu podobných strašidelných příběhů, dejte si dohromady jasný přehled o tom, kolik vámi vybraný model stojí. A to jako nový, skladový, roční i komplet ojetý vůz. Samozřejmě i v různých úrovních výbavy. Tak můžete vyřadit nejen scestně předražené nabídky, ale i podezřele nízké, za kterými bohužel většinou bývá buďto krádež, nebo pár skrytých závad. Kromě uklidnění od lehce paranoických obav vám taková rešerše může pomoct i s upřesněním výběru.

3. Poraďte se

Máte představu, máte cenu, pokud jste to doteď neudělali, bylo by vhodné vzít vše, co máte, a probrat to s někým, kdo autům rozumí, alespoň o trochu více než vy. Ať už je to rodinný mechanik, starý kamarád, nebo Google. Náhodou tak můžete narazit ne problém, který jste nezahrnuli, nebo po tom všem získáte čerstvý náhled na věc.

4. Najděte svého prodejce

Silně nedoporučujeme vybírat auto v inzerci na internetu, jasně, můžete mít štěstí, ale také můžete mít sakra velkou smůlu. Pokud ale přesto trváte na výběru vozu přes inzerát, domluvte před koupí prohlídku v servisu, pokud možno autorizovaném. Pokud prodejce nemá, co skrývat, neměl by to pro něj být problém a pro vás to bude příslib jistoty. Případné zjištěné problémy, samozřejmě podle vážnosti, vám dají nový prostor pro jednání o nové a nižší ceně nebo pro rychlý a obezřetný ústup.

Další možností je bazar. Naštěstí je zde nový trend autorizovaných bazarů, který je přímou reakcí na vysokou oblíbenost ojetých vozů. Autorizovaní prodejci ojetých vozů nabízejí nejen vozy, případné vyřízení leasingu nebo různé sezónní servisní akce, ale i programy zaručující bezpečnější koupi vozu. Podobný projekt vede například ŠKODA v podobě programu ŠKODA Plus, ten se zaručuje nejen za kvalitu prodávaných vozů, ale i za prodejce samotného.

Ve všech případech se v autě projeďte. Pokud možno dál než na druhý konec parkoviště.

5. Zůstaňte soustředění na to, co skutečně chcete.

Nezapomínejte, že prodejce vám chce prodat vůz ne kvůli vám, ale kvůli sobě, buďto aby prodal své staré auto, nebo aby získali příjemnou provizi. Nelze jim to mít za zlé, dělají svou práci, ale nenechte se lapit. Pokud jste se rozhodli, že si pořídíte dvojkovou Oktávku, protože máte 3 děti a rádi jezdíte na dovolenou autem, skutečně nebude moc užitečné, přijet domů s krásným ročním Rapidem, kam se sice nevejdete, ale zato má perfektní palubní počítač a stál jen o 50 tisíc víc. Pokušení bude velké, proto nezapomínejte, že jste to všechno neabsolvovali právě proto, abyste se domů vrátili s úplně jiným autem.

Autor: Komerční sdělení

5.10.2017
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cascara.
4

Kávě podobná cascara válcuje americké trhy. V EU i v Česku je zakázaná

Při tragické nehodě za Třeboní zemřeli 3 lidé.
6

Počet mrtvých na silnicích stoupl, mezi oběťmi přibývá seniorů

Sňatky homosexuálů i uznání soukromého majetku. Kuba si odhlasovala novou ústavu

Kubánský parlament si o víkendu jednohlasně odhlasoval novou ústavu, jež by mimo jiné měla legalizovat sňatky homosexuálů či uznávat soukromé vlastnictví. Nyní ji čeká představení veřejnosti, ke konci roku pak i celonárodní referendum. Média zároveň podotýkají, že moc komunistů v zemi v ničem neoslabí.

Jedna jízdenka, dva kraje. Pražská integrovaná doprava rozšíří pásma

Pražští radní udělali další důležitý krok k rozšíření možnosti cestovat na jednu jízdenku téměř po celých středních Čechách. Schválili nové tarify, které počítají s jedenácti pásmy a čtyřmi pražskými zónami napříč Středočeským krajem. Nově zavedou také roční jízdenky pro cestování po kraji.

Brankář Sigmy Buchta: Slavia byla efektivní, já jsem nic nechytil

/ROZHOVOR/ Nepříjemný vstup do ligové sezony zažila fotbalová Sigma a především brankář Miloš Buchta. „Pro gólmana jsou nejhorší zápasy, kdy si nesáhne na balon a jen je loví ze sítě,“ konstatoval strážce olomoucké branky po jasné domácí prohře 0:3 se Slavií Praha. „Musíme na to rychle zapomenout,“ nabádá brankář, jenž nedávno oslavil 38. narozeniny.

Pilot Stanislav Čejka. Jeho kanceláří je Gripen a nekonečná dálava nebe

/ROZHOVOR/ - Narodil se ve Dvoře Králové nad Labem, žije v Hradci Králové, ale většinu svého času je světoobčan. Kdybyste se Stanislava Čejky zeptali, kde má kancelář, odvětí, že v kokpitu letadla. Jeho profesní i soukromý život je úzce spjatý s vůní leteckého benzínu. Jeho hlavní prací je létání v armádě na stroji Jas 39 Gripen. Volný čas pak tráví za kniplem akrobatického speciálu. Je totiž lídrem světoznámé akrobatické skupiny Flying Bulls Aerobatics Team.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT