Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Někdy dokážu být i dost protivný

Říká s nakažlivým smíchem v hlase spolumajitel společnosti HONDL GLOBAL SERVICES a. s. a zároveň i spoluzakladatel nadnárodního konsorcia CEJS Ing. Jiří Hondl. 

23.10.2017
SDÍLEJ:

Foto: Asset media

Dodává, že to je hlavně ve chvílích, kdy se snaží něčeho dosáhnout a nedaří se mu to. Není důvod mu nevěřit, vždyť se podílel na vybudování doslova z ničeho už několika velkých firem. Asi se u nás najde málokdo, kdo by neznal logistickou společnost PPL, která mu spolu s kolegy v minulosti doslova vyrostla pod rukama. Dnes se s podobným entuziasmem věnuje úklidu a facility managementu v HGS a nově také v konsorciu CEJS.

A taky fotbalu.“ pohotově doplňuje Hondl, který je předsedou místního fotbalového klubu v Hostouni a zároveň i jeho významným sponzorem.

Od inzerátu k PPL

Bylo krátce po revoluci a Jiří Hondl se zrovna vrátil ze svého prvního zahraničního pracovního působiště, když v novinách uviděl inzerát na pracovní místo v logistice. „Výsledkem diskuze v rámci pracovního pohovoru bylo, že jsme o sobě vzájemně prohlásili, že vlastně vůbec nevíme, jestli chceme spolupracovat.“ vypráví Hondl a dodává, že nakonec slovo dalo slovo a všichni dohromady budovali několik dlouhých let  společnost PPL.

Nerad prohrávám

Dodnes vzpomínám na větu kolegy z Brna, který řekl: „držte vlajku vysoko“, nasedl do auta a několik dalších měsíců jsem ho neviděl. Hlavu jsem z toho měl tehdy zamotanou pořádně. Těch problémů bylo strašně moc, ale hlavně chybělo na začátku to nejdůležitější, a to dostatek byznysu pro jinak ambiciózní projekt. A právě všechny ty problémy mě motivovaly a dávaly mi energii se s tím poprat. Od přírody jsem soutěživý typ a nerad prohrávám “ vzpomíná s úsměvem Hondl.

Byla to výzva

Myslím, že jsme to nakonec zvládli nad očekávání dobře. Logistickou společnost, která nakonec opanovala bezmála 40 % českého balíkového trhu, začali od začátku stavět v moderním stylu s použitím různých technických vymožeností, jako byly ve své době právě začínající čárové kódy, pásové dopravníky, on-line informace o pohybu balíků a další novinky. Inspirace přišla z Rakouska, kde měli s kolegou možnost nahlédnout nejen do pracovního procesu, ale také do byznys plánů.

To mě motivovalo. Když to šlo u nich, tak u nás to přece muselo jít taky. Byl jsem přesvědčený, že stačí jen chtít a nepolevit. Vlastně jsme tehdy tak trochu předběhli těmi inovacemi trh a jeho požadavky. Ale ta naše víra v systémovou balíkovou logistiku, kde do sebe vše správně zapadá, ta byla ohromná. Věřil jsem, že když nepolevíme, tak nakonec budeme úspěšní.“ vzpomíná Hondl a dodává, že manželka vlastně dodnes ani netuší, kolik desítek milionů tenkrát dlužili. Ale tvrdá práce přinesla úspěch. Během několika málo let se společnost i přes masivní investice dostala do plusu.

Pracovní poklid ho ubíjí

Ve chvíli, kdy PPL bez větších problémů fungovalo, firma poměrně silně opanovala svůj segment na domácím trhu a zaměstnávala spoustu lidí, se s kolegou rozhodovali co dál. To, co jim tehdy chybělo, byl kvalitní zahraniční kanál pro distribuci exportních balíků. Hledali různé cesty, ale s žádnou nebyli kvalitativně spokojeni. Začali tedy rozvíjet myšlenku vstupu na zahraniční trhy, zejména střední Evropa vypadala hodně nadějně.

Strategii měli připravenou, plány před spuštěním, zároveň však začali zaznamenávat zvýšený zájem globálního trhu o jejich společnost. Položili si tedy logickou otázku, jaká je ve skutečnosti hodnota jejich byznysu. Chtěli mít jasno v tom, jak silným hráčem nebo partnerem mohou v projektu být a co do něj jako PPL případně mohou vložit.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ

Autor: Komerční sdělení

23.10.2017
SDÍLEJ:

SERVIS

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 17 000 Kč Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: Pracoviště: U Kyjovky 3964/4, 695 01 Hodonín. Náplň práce: zednické práce na stavebních konstrukcích, základání staveb, zdění nosných i nenosných konstrukcí, omítka a fasády, betonáže podlah, dlažby a obklady. Požadujem: vyučení v oboru výhodou, praxe min. 1 rok v oboru. PP na dva roky.. Pracoviště: Stavební firma plus s.r.o. - provozovna, U Kyjovky, č.p. 3964, 695 01 Hodonín 1. Informace: Martina Černá, +420 734 258 679. Služby - Úklid servisu - Kunratice 18 000 Kč Do společnosti Auto Jarov do Kunratic hledáme nové kolegy/kolegyně na pozici pracovník/pracovnice úklidu. Náplní práce je zajištění čistoty autosalon, sociálního zařízení a strojové uklízení dílen. Pracuje se na směny po-pá ranní: 6.00-14.30 hod. a 1x sobota do měsíce 7.00-14.00 hod. Doprava a logistika - Skladník 24 000 Kč Skladník Náplň práce: vykládání a nakládání kamionů a kontejnerů, kompletace objednávek, komisaření, vychystání objednávek, příprava k expedici. Výroba - Výroba Zámečníci strojů 15 000 Kč Zámečníci strojů Zámečníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z: 31.8.2017 a: 21.9.2018, Požadavky: Vrtání a běžné zámečnické práce. Výhodou je ŘP sk. C.. Pracoviště: Pemat trading s.r.o., 742 33 Jeseník nad Odrou. Informace: Vlastimil Machula, +420 733 150 551.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3

Fabienne zasáhla Česko: popadané stromy, výpadky proudu, přerušené spoje

Marina Abramovičová a její dílo
5 5

Čech napadl v Itálii srbskou umělkyni, praštil ji jejím obrazem po hlavě

Aleš Buksa: Nikdy by mě nenapadlo, že budu podnikat v Africe

/ROZHOVOR/ Aleš Buksa, úspěšný podnikatel, symbol multilevel marketingu, který po revoluci přivedl do bývalého Československa, na odchod do důchodu nemyslí. V Ghaně nově těží vodu, kterou nazval Sky Water.

AKTUALIZOVÁNO

Zeman přijal v Lánech někdejšího Trumpova stratéga Bannona

Americký podnikatel, politik a někdejší hlavní stratég prezidenta USA Donalda Trumpa Steve Bannon se v neděli na zámku v Lánech sešel s prezidentem Milošem Zemanem. O návštěvě muže, který je známý svými ultrapravicovými názory, informoval Hrad prostřednictvím twitteru.

Z Hongkongu do Pekingu za devět hodin. Má to háček. Na nádraží platí zákony Číny

Lidé cestující mezi Hongkongem a pevninskou Čínou si budou nyní moci užívat jízdy moderním rychlovlakem, který se řítí rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Projekt za miliardy dolarů si ale vysloužil kritiku. Pomocí rychlodráhy totiž Peking může vůči bývalé britské kolonii uplatňovat svou asertivní politiku.

Loď Aquarius naložila dalších 47 migrantů, žádný přístav ji nechce

Záchranná loď Aquarius 2 nabrala ve Středozemním moři 47 migrantů plavících se na člunech ze severní Afriky. Loď původně plula pod vlajkou Gibraltaru, ten ji ale nedávno tohoto práva zbavil. Svou ji poté propůjčila Panama, tu však také bude muset po nátlaku italské vlády stáhnout. Plavidlo nyní nemá kde zakotvit.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT