Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Petera: Chci zajistit lidem kvalitní dopravu a zdravé životní prostředí

V letošních podzimních volbách má sociální demokracie velkou šanci i po třetí dosáhnout vítězství ve všech krajích. Kandidátku ČSSD ve Středočeském kraji vede a svůj post bude obhajovat hejtman Ing. Miloš Petera.

5.9.2016
SDÍLEJ:

Ing. Miloš PeteraFoto: ČSSD

Pátým hejtmanem v historii Středočeského kraje je bývalý nymburský starosta Miloš Petera (ČSSD). „Mám zkušenosti nejen z komunální politiky, ale i z řízení středně velkých firem. Obojí se mi nyní velmi hodí," říká osmapadesátiletý Petera, který vystudoval Vysokou chemicko-technologickou školu v Praze, je ženatý, má dvě dcery a s rodinou žije v Nymburce. „Než jsem se stal hejtmanem, měl jsem jako statutární zástupce a náměstek na starost rezort dopravy. A dříve také oblast životního prostředí. Myslím si, že právě v těchto dvou oblastech mohu být svým spoluobčanům nejvíce prospěšný."

Jak hodnotíte dosavadní účinkování ve funkci středočeského hejtmana?

Myslím si, že se nám podařila spousta dobrých věcí. Úspěšně jsme dokončili řadu projektů, které se dlouhá léta nedařilo uskutečnit. Mám na mysli například dostavbu Domova seniorů v Uhlířských Janovicích. Tam bylo opuštěné torzo, které se dlouhá léta nedařilo dokončit. Dnes tam žije několik desítek spokojených obyvatel, o které vzorně pečují zkušené ošetřovatelky. Podobně se nám povedlo vybudovat další nový domov seniorů v Rakovníku. Vybudovali jsme také Severovýchodní tangentu v Mladé Boleslavi, která odvedla dopravu do automobilky Škoda z centra města. A podařilo se nám dostavět také mimořádně složitý nadjezd nad frekventovanou železniční tratí v Poděbradech. Úspěšně dokončených projektů a staveb je za poslední tři roky mnoho a samotné jejich vyjmenování by bylo na dlouhý seznam. Za nejdůležitější ale považuji, že dobře hospodaříme se svěřenými penězi a že se nám daří kraj všestranně rozvíjet.

Jaké jsou největší problémy středních Čech, které byste chtěl vyřešit?

Středočeský kraj patří k největším v České republice co do rozlohy i počtu obyvatel. Ale zcela zásadní primát držíme v počtu obcí a také v délce silnic, které náš kraj všemi směry protínají. A právě z těchto dvou statistických údajů vyplývají největší problémy našeho regionu. Potřebovali bychom velkou finanční injekci v řádech desítek miliard korun, abychom mohli radikálně zlepšit stav silniční sítě, o kterou kraj pečuje. Ovšem k této investici by navíc muselo dojít za podmínek, že bude dokončena základní síť dálnic, především pak Pražský okruh. Jinak totiž budou naše krajské silnice i nadále brázdit stovky kamionů, pod jejichž těžkými koly komunikace neskutečně trpí. V oblasti silniční dopravy se chci proto zasadit především o zahájení stavby středočeského úseku dálnice D3 a o dokončení již zmíněného Pražského okruhu. Co nejdříve by se měla začít stavět také silniční spojka mezi dálnicemi D7 a D8 a s tím spojený obchvat města Kralupy nad Vltavou.

Jste iniciátorem zavedení jednotného systému hromadné dopravy Prahy a Středočeského kraje. Jak by měl vypadat a co přinese cestujícím, dopravcům a kraji?

Náš společný a jasný cíl se řídí heslem: Jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád, jedna síť. To znamená, že na jednu jízdenku se bude občan pohybovat po celém území kraje i Prahy – vlaky, autobusy i městskou dopravou. Díky tomu budou moci cestující výrazně ušetřit, systém hromadné dopravy se celkově zefektivní a objednatelé dopravy budou moci s financemi nakládat hospodárněji. V současné době již funguje společná pracovní skupina zástupců Prahy a Středočeského kraje, která řeší společný integrovaný systém pro Prahu a celý Středočeský kraj. V letech 2013–2015 jsme schválili integrační dokumenty v rámci první a druhé etapy integračního projektu. V dubnu letošního roku jsme již spustili třetí fázi, a to pilotní realizaci projektu této integrace v oblasti Mělnicka a Neratovicka.

A jak podporujete z pozice hejtmana dopravu po železnici?

Jako jeden z mála krajů v ČR jsme se podíleli na vzniku osmi nových železničních zastávek na tratích v okolí Prahy. Mám také radost z toho, že jsme se zasloužili o obnovení trati z Mělníka do Mšena. Tato trať již málem zanikla a to by byla velká škoda. Středočeský kraj je také rozhodujícím objednavatelem regionální železniční dopravy. Každým rokem se snažíme vylepšit spojení našich měst a obcí s Prahou i doplňovat požadované spoje na regionálních tratích. Chceme také pokračovat v obnově vozového parku. V neposlední řadě podporujeme spolky železničních nadšenců a přispíváme jim na nostalgické jízdy parních lokomotiv a dalších historických vlaků.

Autor: Komerční sdělení

5.9.2016
SDÍLEJ:

SERVIS

Bankovnictví a finanční služby - Samostatná účetní 33 000 Kč

Samostatná účetní. Náplň práce: samostatné vedení účetnictví obchodní společnosti působící v oblasti kultury, zpracování DPH, zpracování roční účetní závěrky, mzdová agenda, komunikace s úřady.

Cestovní ruch a hotelnictví - Recepční v hotelu 30 000 Kč

Nabízíme práci recepční v malém hotelu v Praze. Klidná práce v klidném prostředí na denní směny. Práce obsahuje zajištění služeb pro hotelové hosty, zajištění odbavení při ubytování a odjezdu, vedení evidence v hotelovém systému.

Gastronomie - Runner, výpomoc 27 000 Kč

Restaurace Želivárna obsadí pozici runnera, směny dle domluvy, trhačky, dopolední, večerní, plat 27.000 Kč, práce na DPP, HPP, zavolejte, stavte se a dozvíte se více, případně zašlete kontakt na email a budme Vás kontaktovat, děkujeme.

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 16 800 Kč

Zámečníci strojů Zámečník. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16800 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: Pracoviště: Nádražní č.p. 106, Litovel. Nástup možný ihned. Pracovní poměr na 1 rok (zkušební doba 3 měsíce), možnost prodloužení pracovního poměru., Hrubá mzda: 16.800 Kč + 20% prémie. 40 hod. (pondělí - pátek, 8hod./den). Pracovní doba: 6.00 - 14.30 včetně zákonné přestávky., Znalost čtení výrobních výkresů. Praxe v oboru 1 rok., Zam. výhody: Příspěvek na stravování., Kontakt je možný POUZE telefonicky v pracovní dny, 8.00 - 14.00 hod.. Pracoviště: Hopax s.r.o., Nádražní, č.p. 106, 784 01 Litovel. Informace: Josef Pavlík, +420 602 714 875.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
10 17

Komentář Kateřiny Perknerové: ČSSD hraje o důstojné přežití

Sklizeň medu v Heřmanické věznici, úterý 15. května 2018, Ostrava. Vězni zúročili svou celoroční „včelí” práci.
21

Vězni v Ostravě stočili další med, až 80 kilogramů. Je však neprodejný

U olomoucké Šantovky lze teď postavit libovolný mrakodrap, kritizuje opozice

Opozice kritizuje olomouckou vládu za to, že pomalu řeší dočasnou stavební uzávěru pro lokalitu Šantovka nedaleko centra Olomouce, kde developer plánuje mrakodrap.

Kdo čte, uspěje. Rodiče vliv knih ale podceňují

/VÝBĚR DOPORUČENÉ LITERATURY/ Dítě pod lampičkou začtené do románu, pohádky nebo literatury faktu je snem každého češtináře. Rodičovská přání se s nimi ale kupodivu nekryjí. Podle čerstvého průzkumu, který si Národní knihovna ČR zadala u společnosti Nielsen Admosphere, si 39 procent rodičů myslí, že význam přínosu čtení knížek se v dnešní době přeceňuje. Možná proto čtení knih v posledních letech vypadlo ze souboru nejoblíbenějších dětských činností. 

Nejlepší koupání a výlety: 10 tipů, kam vyrazit v Chorvatsku

Chystáte se na dovolenou do Chorvatska a zajímá vás kde se nejlépe vykoupete, kam vyrazit za přírodou nebo za historií a co dobrého přitom ochutnat? Máme pro vás 10 tipů.

Messi na pranýři. Argentina mluví o fotbalovém masakru

Doma by mohl mít místnost jen a jen na trofeje. Lionel Messi získal skoro sto ocenění (z nichž vyčnívá pět Zlatých míčů). Po boku parťáků z Barcelony sbírá španělské tituly (9), výhry v Lize mistrů (4).

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT