Ředitelka úřadu Martina Děvěrová vyhlásila listopad 2017 za měsíc společenské odpovědnosti. Jako součást měsíce společenské odpovědnosti byly realizovány společensky odpovědné počiny zaměstnanců Magistrátu hlavního města Prahy. Šlo například o zjevnou podporu zdraví mužů prostřednictvím kampaně Movember či uspořádání charitativní sbírky věcí a oblečení v prostorách Škodova paláce ve spolupráci s Diakonií Broumov.

Na Magistrátu hl. m. Prahy je již vytvořena a koordinována skupina dobrovolníků z řad zaměstnanců, kteří se mohou zapojit do dalších připravovaných dobrovolnických akcí a počinů. Jejich kolegové se k nim mohou připojit a svým osobním přístupem její akce obohatit. Současně byla také vyhlášena cena společensky odpovědného počinu zaměstnance MHMP a skupiny zaměstnanců magistrátu.

Bylo by skvělé, kdyby úředník nebyl vnímán jen jako osoba s „lejstrem a razítkem“. Věřím, že právě prostřednictvím společensky odpovědných počinů zaměstnanců veřejné správy lze úředníka vnímat jako člověka, kterému není lhostejný stav společnosti a prostředí kolem nás,“ uvedla ředitelka magistrátu Martina Děvěrová.

O společenské odpovědnosti organizací (včetně organizací veřejné správy)

Společenská odpovědnost organizací je koncept, kterým se organizace otevřeně přiznávají ke své spoluodpovědnosti za stav, chod a udržitelný rozvoj společnosti. Společensky odpovědné chování organizace je představováno aktivitami, které jdou nejen nad rámec zákonných, ale i etických, komerčních a společenských očekávání. Organizace přijímající zásady společenské odpovědnosti za své si dobrovolně stanovují vysoké etické standardy, jsou sociálně smýšlející, snaží se minimalizovat negativní dopady své činnosti na životní prostředí, pečují o své zaměstnance, udržují s nimi dobré vztahy a přispívají k podpoře regionu, v němž působí. 

Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy

Má to smysl

Už v roce 2015 pražský magistrát přijal a zahájil naplňování Strategie řízení a rozvoje do roku 2020. Hlavní oblasti rozvoje podřizuje magistrát klientskému pohledu na úřad. V kontextu naplňované Strategie je úřad orientovaný směrem k veřejnosti. Veřejnost je chápána jako společnost kolem nás existující ve  společném prostoru s námi, a to je základním smyslem společensky odpovědného chování úřadu.