Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pravda: Pro mě neexistuje slovo: To nejde

Svůj dosavadní život zasvětil ochraně bezpečí nás všech. Naučil se být trpělivý, rozvážný a psychicky odolný. Jeho prioritou je logicky problematika bezpečnosti. Taková je stručná charakteristika Ing. Bc. Josefa Pravdy, kandidáta do Senátu za volební obvod č. 70 – Ostrava-město. Do volebního klání jde s heslem: Chci PRAVDU a BEZPEČÍ.

12.9.2016
SDÍLEJ:

Ing. Bc. Josefa PravdyFoto: ČSSD

Jaké jsou Vaše priority, se kterými jdete do předvolebního klání?

Výkon funkce senátora je pro mne osobní i profesní výzvou. Chtěl bych v rámci regionální i celostátní politiky s maximálním nasazením pomáhat s řešením problémů, které se dotýkají všech oblastí našeho života. Jako člověk z praxe kladu důraz zejména na efektivitu práce a chtěl bych jí uplatňovat i v politice. S oficiálními cíli dlouhodobého programu ČSSD se ztotožňuji a aktivně bych je chtěl podporovat. Prioritou je pro mě řešení problematiky bezpečnosti, životního prostředí a oblasti sociální práce, resp. efektivního využívání sociálních podpor.

Jaké profesní či životní zkušenosti chcete při práci v senátu uplatnit?

Značnou část svého života jsem pracoval u Policie České republiky. Naučil jsem se být trpělivý, rozvážný a psychicky odolný. Pro úspěšné řešení jednotlivých případů jsem musel získat celou řadu konkrétních dovedností a teoretických zkušeností. Pro mě neexistují slova TO NEJDE. Vždy hledám nejlepší variantu řešení a domnívám se, že každý problém lze vyřešit.

Zcela se ztotožňuji s názorem, aby senátoři byli už starší a zkušenější lidé. Může se tak při schvalování nových zákonů a jejich změn prosadit moudrost a možnost využívat získané životní zkušenosti. A protože jsem již také překročil hranici 50 let života, myslím, že mám předpoklady pro úspěšné zvládnutí senátorských povinností.

Co nejvíc trápí Ostravský region?

Je toho stále dost. Mezi hlavní problémy patří vysoká nezaměstnanost, nízké příjmy zaměstnanců, nedostatek kvalifikovaných pracovníků, omezování provozu průmyslových podniků, nedostatek investorů, kriminalita a silně znečištěné ovzduší. Ostraváci by si jistě přáli zlepšení dopravních podmínek, investice do ekologické dopravy a přepravu dětí a seniorů v prostředcích MHD zdarma.

Na které téma se chcete v Senátu zaměřit?

Rád bych využil své dlouholeté zkušenosti při řešení bezpečnostních problémů. Je to problematika poměrně široká, zahrnuje lokální bezpečnost, bezpečnost České republiky a mezinárodní bezpečnost. Ve všech těchto oblastech nás čeká ještě hodně práce.

Je třeba si ale uvědomit, že senátoři nemají výkonné pravomoci a tak ani já nechci voličům slibovat něco, co bych nemohl splnit. Kromě senátorské práce „v lavicích" při schvalování legislativních norem bych určitě nezapomínal na stálý kontakt s občany, především ze svého volebního obvodu.

Jak nejraději relaxujete po své práci?

Během týdne je na relaxaci málo času. Pracovní dobu mám při zajišťování provozu soukromé bezpečnostní agentury vlastně nepřetržitou a problémy musím řešit okamžitě. Vynahrazuji si to o víkendech, kdy jezdím s manželkou na chalupu do Beskyd, kde se věnuji především fyzické práci.

Která místa nejraději navštěvujete ve vašem regionu?

V Ostravě mám rád Komenského sady a lokalitu kolem známého hornického Landeku. Kromě přírody mám také rád staré historické budovy např. ve Frýdku-Místku, Novém Jičíně nebo Vsetíně.

Důvody ke kandidatuře do senátu:

- Podpora politiky ČSSD
- Snaha o vydávání jasné a srozumitelné legislativy
- Snaha o řešení bezpečnostní problematiky, součinnost s Ministerstvem vnitra ČR, Policejním prezidiem, Krajským i Městským ředitelstvím PČR v Ostravě (např. předávání zkušeností v rámci odborných diskuzí, podpora činnosti PČR a Městské policie, boj proti byrokracii, regulace trestních oznámení, efektivní ukládání trestů pachatelům trestné činnosti, zkvalitnění odborné připravenosti nových policistů, zvýšení autority policistů a strážníků, aktivní policie, důslednější postih hospodářské kriminality – porušování dnových zákonů, zvýšení efektivity při řešení přestupků, podpora projektů ke zlepšení dopravní situace - rychlejší obnova dopravy po dopravních nehodách – využití nejmodernějších metod dokumentace, praktické opatření při řešení migrační politiky, podpora rušení heren, boj proti alkoholové a drogové závislosti, spolupráce bezpečnostních sborů se soukromými bezpečnostními agenturami, prevence ve všech oblastech protispolečenského chování).
- Podpora řešení problematiky životního prostředí na Ostravsku
- Snaha o řešení problematiky v sociální sféře, zejména odstranění všech forem zneužívání čerpání sociálních dávek
- Podpora všech dobrých nápadů a projektů

Autor: Komerční sdělení

12.9.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem.
AKTUALIZOVÁNO
73 33

Šest prezidentských kandidátů ve vlaku: neshody nad Mašíny i sestavením vlády

Nová Sněmovna, Tomio Okamura
10 4

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Zeman odletěl do Ruska. S Putinem se sejde zítra

Prezident Miloš Zeman dnes odletěl z Prahy na pětidenní státní návštěvu Ruska. Na jedné z jeho posledních zahraničních cest před lednovými prezidentskými volbami ho doprovází početná skupina českých podnikatelů, kteří budou na seminářích v Moskvě a uralském Jekatěrinburgu diskutovat o rozšíření kontaktů s ruskými firmami. Podepsat mají smlouvy za víc než 20 miliard korun. 

Další schůzky s ANO? Hnutí nejprve představí Zemanovi menšinovou vládu

Hnutí ANO chce oslovit sněmovní strany s programovým prohlášením své menšinové vlády až potom, co záměr představí prezidentovi Miloši Zemanovi. Předseda hnutí Andrej Babiš před ustavující schůzí Sněmovny zopakoval, že vítěz voleb nedostal šanci na sestavení většiny, protože ostatní strany spolupráci striktně odmítly.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT