Ačkoli existují místa, na která je řada českých škol pyšná, například počítačové učebny či sportoviště, stále je co zlepšovat. Rekonstrukci nebo nové vybavení by na mnohých školách potřebovaly například toalety a třídy, ale také specializované učebny, jako jsou cvičné kuchyňky, které kromě výuky vaření přinášejí dětem do škol kousek domova. „Je velmi obtížné získat finance na vylepšení prostředí, protože prostředky zřizovatele jsou značně omezené. Jsme proto velmi rádi, že se můžeme zúčastnit takovéto soutěže," říká Michal Loukota, ředitel Základní školy Turnov.


Aby se situace alespoň některých škol změnila a mohly dětem splnit alespoň část jejich přání, spustila společnost Procter & Gamble tuto soutěž, ve které můžete pro svého favorita hlasovat i Vy.


„Naším cílem je vytvořit dětem ve škole inspirativní atmosféru, která podpoří jejich zdravý vývoj a osobnostní růst. Školní prostředí, ve kterém žáci tráví podstatnou část dne, má velký vliv na jejich výsledky a motivaci. Chtěli bychom zprostředkovat vřelou, přátelskou a domácí atmosféru," vysvětluje Matej Podobnik, manažer korporátní komunikace Procter & Gamble.


„Naši zákazníci se často aktivně účastní našich charitativních akcí. Rádi bychom je i tentokrát pozvali, aby pomohli zlepšit prostředí pro vzdělávání českých školáků," vyzvala Andrea Bělohradská z oddělení reklamy Penny Market s.r.o.
Zeptali jsme se také přímo školáků, jak si představují ideální školu a dověděli jsme se velmi zajímavé postřehy:


Lukáš, 8 let: Přál bych si, aby ve škole bylo víc živých zvířat a zábavy, třeba akvárium na chodbě i ve třídě a taky lezecké stěny. A taky bych se chtěl víc učit na tabletu, aby měl každý svůj.


Anička, 6 let: Mně by se líbilo, kdyby za námi mohli do školy chodit i rodiče a třeba nám někdy pomáhat. Nebo aspoň kdybychom měli vyučování společně s bráchou.


Jonáš, 10 let: Bylo by dobré, kdybychom se nemuseli přezouvat a mohli jsme sedět po jednom a nenosit tak velké tašky, jako je to třeba v Americe. A o přestávkách aby šlo třeba hrát basket nebo jít ven.


Antonín, 12 let: Mně baví kreslit a tvořit a líbilo by se mi, kdyby šlo dělat víc věcí na velkém prostoru, malovat na zdi, podlahy, obří papíry a tak. Lavice jsou moc malé.


Sebastian, 9 let: Hlavně bych zrušil známky. A taky víc propojil hodiny a přestávky. A každý by mohl mít svůj stůl a v něm zabudovaný displej, jako dotykovou obrazovku.


Školy budou soutěžit na stránkách www.pomahame-skolam.net, kde budou moci zákazníci Penny Marketu po zakoupení vybraných značek Procter & Gamble (Ariel, Bonux, Jar, Pampers, Always, Gillette, Discreet, Naturella, Lenor, Tide, Head & Shoulders a Old Spice) prostřednictvím kódu z účtenky hlasovat pro jednu ze škol. Tři školy s nejvyšším počtem hlasů získají finanční prostředky na zlepšení prostředí pro vzdělávání školáků. Celkem se hraje o 450 000 Kč. I bez účtenky můžete hlasovat pro kresby žáků na téma „Jak vypadá ideální škola". 3 kresby, které obdrží nejvíce hlasů, vyhrají 5 000 Kč na školní výlet.

O společnosti Procter & Gamble

P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.

O Penny Marketu

Společnost Penny Market s.r.o. působí na českém trhu od roku 1997 a zaměstnává více než 7 000 zaměstnanců. Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. V České republice provozuje více než 350 prodejen. Penny Market opakovaně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a v roce 2013 odstartoval vlastní zákaznickou Penny kartu.