Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

PULS investiční s.r.o., Chomutov je součástí skupiny PULS se sídlem v Mnichově

Firma Puls byla založena v roce 1980, majitelem panem Bernhardem Erdlem. Společnost je do současné doby vlastněna jedním majitelem a zabývá se stále výrobou pulsních napájecích zdrojů. Základní filozofie firmy byla postavena zejména na kvalitním týmu vývojových pracovníků a tímto trendem se řídí dodnes.

14.9.2017
SDÍLEJ:

Foto: PULS investiční

  Firma se rozrůstala a tím, že byla úspěšná a vždy o krok napřed před konkurencí, mohla si dovolit velké investice a expanzi na další trhy. Firma PULS se zabývá výrobou napájecích zdrojů a DC/DC měničů pro DIN patentovanou lištu. Podnikovou ideou je připravenost na změny a orientace na zákazníky. Jedním ze základních cílů je zvyšování kvality výrobků a systému jakosti. Abychom mohli naplnit tyto cíle, potřebujeme zaměstnance, kteří mají schopnosti a kompetence pro výkon svěřených činností, a na druhé straně musíme těmto zaměstnancům vytvořit takové podmínky, které jim zabezpečí dobré pracovní prostředí a pohodu pro výkon dané činnosti.

  V Čechách má firma PULS výrobní závod, a to v Chomutově, kde pracuje kolem 400 zaměstnanců. Naše výrobní hala je velmi moderní, její tvar připomíná designem naše výrobky a futuristický vzhled koresponduje s mottem společnosti PULS„Vize se stává skutečností!“

 Kde můžete najít naše výrobky?

ENERKITE – nová definice větrné energie

  Téměř každý z nás se rád dívá na draky létající vzduchem. Často to bývají děti, které nechávají pestré draky tančit ve větru. Někdy to jsou ale „velké“ děti, jejichž koníčkem je konstruovat fantastické tvary z moderních materiálů, s kterými se pak účastní i mezinárodních soutěží. A někdy jsou to i sportovci, kteří divákům při kitesurfingu nabídnou dechberoucí představení na vodě.

  A pak jsou tu ti, kteří pomocí draků třepetajících se ve větru vyrábějí elektrickou energii tak, jako to dělá tým EnerKite GmbH v Berlíně. 8 inženýrů a designérů zde pracuje na vývoji a prodeji technologie vzdušných větrných elektráren. Specialisté z oblasti větrné energie, mechaniky letu, regulace, ale i „dračí“ technologie a automatizace vystavili svou vzdušnou větrnou elektrárnu EK30 o výkonu 30 kW na veletrhu Husum WindEnergy 2012 a představili její funkci v podmínkách blízkých praktickému provozu. EK30 slouží jako základ dalšího vývoje technologie, avšak blíží se hotovému produktu a je schopná se uplatnit v praxi.

  Základní ideou projektu je využívání silného a trvalého větru ve vysokých výškách pomocí automatizovaných upoutaných draků. Princip, podle kterého EnerKites vyrábí 100% obnovitelnou energii, je zcela jednoduchý. Zná to každý, kdo někdy pouštěl draka a opisoval s ním ležaté osmičky. Pokud drak letí příčně ke směru větru, je třeba na jeho udržení vynaložit značnou sílu. Pokud se ale dostane na levý nebo pravý okraj „větrného okna“, pak táhne už jen nepatrně. To jsou v zásadě 2 fáze, se kterými EnerKites pracuje. V pracovní fázi opisuje drak (tady mu říkají křídlo) letící příčně ke směru větru při maximální síle tažného lana četné ležaté osmičky. Lano se popouští a pohání hřídel generátoru. V druhé fázi křídlo klouže co nejrychleji zpět do výchozího bodu. K tomu potřebuje malou část předtím vyrobené energie. Všechny potřebné manévry provádí zcela automaticky a samostatně chytré řízení.

  Zájem o životní prostředí, automatizace a vysoká efektivnost - to vše přímo volá po spolupráci s firmou PULS. Pověst o našich síťových napájecích se donesla i k firmě EnerKite GmbH. Bylo třeba vytvořit redundantní zdroj 24V pro řídící komponenty, jištěné navíc rezervou DC-USV. Kromě toho bylo třeba z vloženého obvodu zajistit zásobování několika dalších 48V servopohonů. Tak vzniklo řešení s 8 přístroji PULS: 3x QTD20.241 (z toho 2 v sérii), 1x QT20.241, 1x QT20.481, 2x YR2.DIODE a 1x UBC10.241. Nemohli jsme přitom vycházet ze standardního osazení ani místa montáže s nízkými vibracemi. Pan Skutnik mi pak napsal: „Protože signály a výkon budou k platformě přenášeny pomocí otočného věnce, představuje počet potřebných vedení pro napájení důležitý nákladový faktor. Velmi dobře se zde osvědčily Vaše síťové napáječe, které jsme mohli použít díky přímému provozu ve vloženém obvodu zařízení a kompaktní konstrukci (prostor na souběžně se otáčející straně je velmi omezen rotačním ložiskem). Vám to bude zřejmě připadat samozřejmé, ale pro nás bylo v porovnání s ostatními nabídkami rozhodně příjemným překvapením, že Vaše zdroje bezpečně drží na montážních lištách i ve výšce a při vibracích bez doplňkové aretace.“

 

Společné znaky vozu Bugatti Veyron a napájecích zdrojů PULS

Buggati Veyron Super Sport jako servisní vozidlo dopravní policie v Dubaji. Napájecí zdroje PULS zajistí nepřerušovaný provoz dopravního rádia policie v Dubaji

Buggati Veyron Super Sport jako servisní vozidlo dopravní policie v Dubaji. Napájecí zdroje PULS zajistí nepřerušovaný provoz dopravního rádia policie v Dubaji  Autor:  PULS investiční

Co mají společného Bugatti Veyron a napájecí zdroje PULS?

  Bugatti Veyron Super Sport, nazvaný prestižním britským automobilovým magazínem Top Gear nejlepším vozidlem za posledních 20 let, nutí srdce mnoha automobilových nadšenců bít o trochu rychleji: výkon 1200 HP, maximální rychlost 407 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy. Je dobře známo, že emirát Dubaj má nejvyšší hustotu sportovních vozidel na světě. Na jejich silnicích se pohybuje mnoho „silničních pirátů“ ve vozech Ferrari, Lamborghini atd. Není tedy překvapující, že dopravní policie v Dubaji si vybrala Bugatti Veyron jako své služební vozidlo.

  Když vyvstala potřeba vybavit rádio dopravní policie Dubaj napájecím řešením zálohovaným bateriemi pro ochranu proti výpadkům napájení, byl to náš výrobek, který u tohoto zákazníka zvítězil. Je jasně vidět, co mají tyto výrobky společného: Bugatti i PULS jsou světovými jedničkami ve svém oboru: „Nejlepší ve své třídě!“ 

DIN Rail for Railway aneb jak jsme nastoupili do vlaku

  Když jsme se ve firmě PULS před více než 20 lety rozhodli soustředit se plně výrobu zdrojů pro standardizovanou montáž na DIN-lištu, mysleli jsme především na zákazníky z oblasti strojírenství a automatizační techniky. Všechno to byly aplikace pro stacionární umístění, kde může být horko a špína, a proto musí být zařízení co nejvíce robustní a dlouho použitelné. Montážní lišty na pojízdných zařízeních nebyly, např. na železnici, tehdy ještě přijatelné. Pro vlaky platil železný zákon - jen šroubované spojení odolá otřesům.

  Velká část elektroniky pro vlaky se tedy tradičně umísťovala do velkých skříní se zásuvnou technikou 19", ty zabíraly mnoho místa v prostoru pro cestující, který by provozovatelé dopravy samozřejmě raději obsadili platícími zákazníky. Pro moderní vozidla bylo proto nutné elektroniku přemístit pod podlahu nebo na střechu a k tomu byly zapotřebí co nejvíce ploché skříně.

  Tato situace nabízí nové možnosti uplatnění i nám, protože firma PULS vždy vyráběla velmi robustní produkty se špičkovou kvalitou. Naší výhodou při uplatnění na železnici je zejména vysoká účinnost a dobře promyšlená mechanická konstrukce.

Robot a PULS

  Dovolte mi představit další stupeň automatizace a neuvěřitelné inovace ve výrobním závodě v Chomutově. Robota YuMi (zkratka You and Me) od společnosti ABB. YuMi je první opravdu kolaborativní robot, konstruovaný pro svět, ve kterém lidé a roboti pracují společně. Žijeme v době chytrých technologických zařízení, kdy informační a komunikační technologie zásadně mění způsob, jakým pracujeme.

  YuMi má dvě paže se sedmi osami, integrované uchopovače a kameru. Je určen pro automatizaci procesů, které nadále vyžadují spoluúčast člověka a nelze je pomocí stávajících technologií zcela plně automatizovat. V našem případě jde hlavně o vysokou míru variability produktů a potřebné míry flexibility. Před YuMi byli průmysloví roboti většinou v klecích - lidé a roboti pracovali odděleně. Robot YuMi doslova odstraňuje bariéry spolupráce tím, že umožňuje pracovat bez bezpečnostních krytů a klecí. Jestliže YuMi zaznamená neočekávanou kolizi například s lidským spolupracovníkem, dokáže svůj pohyb zastavit v řádu milisekund. Pohyb pak lze obnovit stejně snadno, jako když stisknete na dálkovém ovladači tlačítko „play“.

  Být silnou a prosperující firmou neznamená spokojit se se svojí pozicí, ale naopak myslet do budoucna, být připraven na změny a umět na ně flexibilně reagovat. Promítnutí čtvrté průmyslové revoluce do práce uvnitř celé firmy PULS otevírá prostor pro nespočet dalších inovací.

Robot You and Me

Robot You and Me

Autor: PULS investiční


 

Autor: Komerční sdělení

14.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mráz na podzim. Ilustrační foto.
3

Následující čtyři týdny budou teplotně mírně nadprůměrné

Plameny v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ.
AKTUALIZOVÁNO
4

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Pospíšil chce být předsedou TOP 09, připravil by stranu na blížící se volby

Pokud europoslanec Jiří Pospíšil příští neděli vystřídá ve funkci předsedy TOP 09 Miroslava Kalouska, chce se soustředit v první řadě na přípravu komunálních a senátních voleb. Řekl, že za překážku pro vedení TOP 09 nepovažuje svoje angažmá v evropské politice. Existuje řada europoslanců, kteří úspěšně vedou politické strany, uvedl. Jako nejbližší příklad zmínil šéfa slovenské opoziční strany Svoboda a solidarita a europoslance Richarda Sulíka.

Zimbabwe slaví, že Mugabe padne, ten ale odstoupit nechce

/VIDEO/ Tisíce Zimbabwanů vyšli do ulic hlavního města Harare, aby oslavili armádu, která odstavila prezidenta Roberta Mugabeho, a současně vyzvali třiadevadesátiletého diktátora, aby konečně rezignoval. Ten ale stále odmítá podobné prosby vyslyšet.

Nepodléhejte panice, vyzval vůdčí politické strany německý prezident

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier varoval politické strany, které se snaží vytvořit novou vládní koalici pod vedením kancléřky Angely Merkelové, aby se nezabývaly panickými debatami o nových volbách.

AKTUALIZOVÁNO

U Bělče se srazila dvě auta. Dva lidé zemřeli, další tři transportoval vrtulník

V lesním úseku poblíž obce Běleč na Kladensku se v sobotu patnáct minut před 17. hodinou čelně srazila dvě osobní auta. Nehoda má tragické následky: dva mrtví a tři zranění lidé. Po nehodě zůstaly osoby zaklíněné ve vozidlech. Na pomoc jim proto okamžitě letěl vrtulník. Pro dva z nich už bohužel zbytečně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT