Obecné tvrzení, že peníze nerostou na stromě, tak vyvrací společnost Centropol, aby poukázala na to, že i stovka se počítá! Již podruhé vyrostl na veřejném prostranství tzv. kilovník. Před radnicí v Olomouci se však na rozdíl od Budějovic ukázala česká povaha. Když může on, tak já taky. Během hodiny byl totiž kolemjdoucími strom zcela očesán.

Kilovník v Olomouci

Centropol se tak netradiční formou prezentace snaží odkázat na to, co možná ví i malé dítě, ale dospělý tomu ne vždy přikládá takovou důležitost. Ona totiž korunka ke korunce dělá v důsledku značné peníze, které se přece hodí. Jak jste na tom vy se šetřením? V rámci veřejného průzkumu, který kilovník přináší, je zřejmé, že neexistuje jednotná odpověď, ale názory se točí kolem stavu peněženky. Pokud jste na tom tak, že se o drobné moc nezajímáte, tak stovku utratíte, ani nemrknete. V případě ale, že vaše finance propočítáváte, je sto korun taková částka, která zamrzí, když ani nevíte, kam se poděla. Vše je tedy o vaší aktuální finanční situaci.

Mnoho odběratelů elektřiny a plynu se domnívá, že změna dodavatele je příliš složitá, a tak raději platí o tisíce korun ročně více. „Kdyby lidé věděli, jak je to jednoduché, tak by byl energetický trh v mnohem větším pohybu. Drtivou většinu potřebných úkonů totiž za zákazníky udělá obchodník. Stačí mít poslední vyúčtování a podepsat plnou moc a dál už se o nic nestaráte," dodává obchodní ředitel Tomáš Hlaváček.

Finanční gramotnost v České republice sice vzrůstá, přesto však finance zůstávají rizikovou oblastí českých domácností. Povědomí o principech slev a bonusů se sice prolíná všedním životem, ne každý je však ochotný a schopný si vše za A spočítat a zjistit si pomyslné B. Pro Centropol je tato kampaň a s ní i otevírání nových poboček otázka firemní kultury. „Zákazník je pro nás více než pouhé číslo na faktuře, proto bychom do konce roku rádi otevřeli zákaznická centra v každém kraji v České republice. Věříme, že to zákazníci ocení." říká Tomáš Hlaváček.

Nabídka společností napříč odvětvími je velmi široká. Přesně cílené reklamy jsou propracované, velmi lákavé a útočí na spotřebitele na každém rohu. V kolotoči akčních cen už nevíme, co byla cena původní a kolik vlastně získáme. Mnohdy jde spíše o podnět ke koupi než o samotný zpětný bonus. Je tedy nasnadě stále otevírat téma, kde se lidově říká, kdo šetří má za tři.

Kilovník