Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vy jste kraj. Pracujeme pro vás, říká jihomoravský hejtman Michal Hašek

Blíží se krajské volby, ve kterých občané vystaví hejtmanstvím finální účet a zároveň namalují novou startovní čáru. Velkou šanci obhájit vítězství a pokračovat v úspěšném trendu nastaveném za posledních osm let v čele krajské koalice má ČSSD na jižní Moravě, kde vede kandidátku dlouhodobě nejoblíbenější hejtman Michal Hašek.

5.9.2016
SDÍLEJ:

hejtman Michal HašekFoto: ČSSD

Kdybychom použili sportovní metaforu z úvodu - z jaké pozice dnes vyráží Jihomoravský kraj?

Během posledních deseti let se nám podařilo z Jihomoravského kraje vytvořit region vědy, výzkumu a inovací. Funguje tu unikátní spolupráce mezi veřejným sektorem, univerzitami i byznysem. Po hlavním městě máme druhý největší počet zahraničních investorů. Ve firmách zaměřených na výrobu s vysokou přidanou hodnotou vzniklo 17 tisíc nových pracovních míst. Přesto ale nejsme výspou, kde by se dařilo jen těm, kteří naskočí na inovační vlnu. Inovativní region potřebuje vzdělané lidi.

Jak se stavíte ke školství a sportu?

Prosazujeme spolupráci škol s firmami a smysluplné projekty typu kompetenčních center, kde mohou žáci přijít do kontaktu s odborníky a tím nejmodernějším vybavením. A nezapomínáme přitom ani na sport. Několika programy podporujeme, aby tady už od základní úrovně byli k dispozici kvalitní trenéři a bylo tu zázemí pro všechny typy sportů. Aktivní vyžití má být k dispozici ale například i handicapovaným spoluobčanům a seniorům. Důstojný podzim života je ostatně vizitkou moderní společnosti. Věřím, že senioři mají právo na aktivní život ve svém přirozeném prostředí a kruhu rodiny. Zelenou proto u mě mají různé druhy terénní a domácí péče. Plánujeme dál rozšiřovat i síť moderních domovů důchodců, ale i dalších sociálních služeb, které nevyužívají jen senioři. Rozhodně také chceme zabránit jejich privatizaci.

A co krajské nemocnice. Těm rozprodání do soukromých rukou nehrozí?

Pokud to ČSSD bude moci ovlivnit, potom ne. Zdraví totiž není zboží a privatizace by vedla k upozadění oborů, na kterých soukromý sektor nevydělá. Naopak zajistíme, aby zdravotnictví zůstalo ve veřejných rukou a prostřednictvím krajských nemocnic blízko všem pacientům.

Alfou a omegou jsou ale zdravé finance…

Za posledních osm let jsme prokázali, že kvalitní služby a rozvoj kraje nemusí být na dluh. Naše dlouhodobá snaha obezřetně řídit výdaje a sestavovat vyrovnané rozpočty se pravidelně odráží i ve vysokých ekonomických ratinzích. Takto nastavenou laťku chceme udržet i v příštích letech. A to za přispění a dohledu občanů, kteří se mohou do přípravy rozpočtu zapojit prostřednictvím projektu „Váš kraj, Váš rozpočet."

Občany kromě rozpočtu zajímá i stav dopravní infrastruktury. Co plánujete v této oblasti?

Prioritou pro nás je dostavba dálničního tahu na Vídeň, rozšíření dálnice u Brna nebo realizace „svitavské" D43 a obchvatů Mikulova, Znojma, Břeclavi a dalších měst a obcí. Díky tomu, že konečně funguje spolupráce s vládou ČR, se v posledních dvou letech navíc podařilo prosadit sedm miliard korun ze státního rozpočtu na silnice II. a III. třídy. Jen v loňském roce jsme jich na jižní Moravě opravili 158 kilometrů a k tomu 21 mostů. Cestující veřejnou dopravou pak využívají služeb našeho Integrovaného dopravního systému, podle mého názoru nejlepšího v zemi. Chceme, aby se lidem líp cestovalo i po železnici. Nakoupíme proto nová kolejová vozidla do majetku kraje a podpoříme modernizaci železničního uzlu Brno a další elektrifikaci tratí.

Je jižní Morava atraktivní region pro turisty?

To bezpochyby. Po Praze jsme ostatně nejnavštěvovanějším krajem České republiky. Určitě na tom má zásluhu i skvělé jihomoravské víno. Naši vinaři za 25 let odvedli obrovský kus práce a bylo mi ctí nedávno sedět vedle prezidentů takových regionů, jako jsou Champagne, La Rioja a další. Ti už nás berou jako naprosto rovnoprávné partnery. Nespoléháme se ale jen na víno nebo skvosty typu Lednicko-valtického areálu. Díky dohodě s čínskými partnery vznikne v Pasohlávkách například obrovské lázeňské a wellnes centrum. Pro turisty je navíc nepochybně argumentem i to, že jsme jednou z nejbezpečnějších destinací na světě. Bezpečnost ostatně často zmiňujete. Normální je přeci nemít strach o svůj život, zdraví či majetek. Proto bude ČSSD na jižní Moravě vždy podporovat materiální i personální rozvoj profesionálních a dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby, policie nebo armády. Zkrátka všech, kteří dokáží pomoci občanům v situacích, které nemohou ovlivnit. Od povodní až po migrační vlnu.

Autor: Komerční sdělení

5.9.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT