Kromě proměnlivého počasí, kterému musí imunita denně čelit, se na zdraví podepisuje také nevyvážená a nepestrá strava, nedostatek pohybu, přemíra stresu, znečištěné ovzduší nebo časté užívání antibiotik. Vlivu některých škodlivin na organismus se vyhneme stěží, na druhou stranu dokážeme velmi dobře ovlivnit to, co jíme.

„V období, kdy jsme vystaveni větší zátěži, bychom měli myslet především na zvýšený příjem vitamínů a antioxidantů, které najdeme například v zelenině, ovoci nebo luštěninách. Vhodné jsou také zakysané mléčné výrobky s probiotickými bakteriemi, které posilují imunitní systém. Kromě toho bychom měli neustále dbát na pravidelný přísun omega-3 mastných kyselin, které se ve větším množství nacházejí v tučných mořských rybách," uvádí nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová. „Esenciální omega-3 mastné kyseliny významně posilují imunitu a působí protizánětlivě. Zároveň však mají významný vliv na celkový stav našeho organismu, protože ovlivňují zdraví srdce, cév, mozku i očí. Zajistit si jejich dostatečný denní přísun bychom měli nejenom v době, kdy jsme náchylnější k nemoci, ale pravidelně, a to po celý rok," dodává.


Mezi tučné mořské ryby patří třeba losos, makrela, sleď nebo tuňák. Pro dostatečnou dávku omega-3 mastných kyselin bychom si měli dát nejlépe třikrát týdně porci uvedených čerstvých ryb. Podle dat Českého statistického úřadu* sní ale jeden Čech průměrně jen 5,3 kg ryb za rok, což je mnohem méně, než odborníci doporučují. Jestliže se tedy řadíte k těm, kterým rybí maso nechutná, nebaví je vybírat kosti, ryba jim nevoní nebo se jim zdá drahá, můžete si dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin doplnit konzumací kvalitního doplňku stravy OmegaMarine Forte +. Jeho kapsle se vyrábí z čerstvého tuku norského lososa a jsou navíc obohaceny o vitamín D3 pro ještě lepší zdravotní účinek. Potřebnou dávku omega-3 pokryjí již dvě kapsle denně. Pro více informací navštivte www.naturamed.cz .

*ČSÚ 2013