„Donedávna jsme se soustředili zejména na sériovou výrobu strukturálních komponentů a spojovacích materiálů pro tuzemského odběratele Škoda Auto, především pak díly pro Škodu Rapid. Vzhledem k tomu, že výroba původního modelu končí, se nám otevírají dveře k dalším projektům. Budeme mít volné výrobní prostory a nebráníme se navázání spolupráce i s jinými automobilovými závody. Jedním ze zásadních projektů je nyní počínající spolupráce s koncernem VW group, zejména komponenty pro model Golf,“ říká nový generální ředitel pan Ing. Peter Pataky.

 

Velká změna pro libereckou pobočku nastala poté, co se karosářská divize Matador spojila s portugalskou Sodecia group. Matador Automotive ČR se díky tomu mění na samostatný závod s posilujícími kompetencemi. Tato změna s sebou nese i otevření nových pracovních pozic například pro technology nebo finanční a projektové manažery. Vedení hledá posily také pro nový kalkulační a obchodní tým. V souvislosti s připravovanými projekty je ale třeba posílit i tým v samotné výrobě. „Považuji za velmi důležité zaměřit se zejména na mladé posily do našeho týmu. Vítáme uchazeče s předchozí praxí, ale rozhodně pro nás zkušenost v oboru není prioritou. Pokud má člověk chuť pracovat, vždycky u nás bude mít dveře otevřené bez ohledu na to, jestli je původním oborem svářeč nebo třeba kuchař.“ upřesňuje generální ředitel.

 

V příštím roce se chce společnost soustředit také na intenzivnější spolupráci s regionálními středními školami a učilišti, ať už formou odborných praxí, stáží nebo exkurzí studentů. „Už nyní spolupracujeme se Strojní fakultou Technické univerzity v Liberci, pro kterou zhruba dvakrát do roka organizujeme exkurze. Studenti se tak dostanou přímo do provozu. Zde se mohou blíže seznámit s výrobou a sestavováním komponentů, které koncový zákazník v autě na první pohled nevidí, pro bezpečnost jsou ovšem velmi důležité. Jde například o výztuhy dveří, uchycení sedaček či bezpečnostních pásů a systému isofix.“ dodává generální ředitel. Pro mnohé bývá velmi zajímavé vidět, jak vlastně samotný vůz vzniká.

 

V současnosti závod hledá především pracovníky z řad strojařských oborů, jako jsou zámečníci, svářeči, PLC technici a údržbáři. Jak už ale bylo zmíněno, není až tak důležité, jestli mají praxi, stačí, když se nebudou bát práce. Zkušení kolegové je ve všem zaučí.

 

Jedním ze zaměstnanců libereckého závodu je i Patrik, který pracuje na pozici provozní zámečník. Zeptali jsme se ho na pár otázek.

Popište nám prosím váš běžný pracovní den – náplň vaší práce.
Můj pracovní den začíná zlehka kontrolou strojovny, zda je vše v pořádku. Poté mám většinou nějakou zadanou práci, například opravy rozbitých stolů nebo výrobu různých držáčků, háčků apod. Pokud se mezi tím nějaký stroj ve výrobě zastaví, jdu ho s kolegy opravit. Někdy se celý den nezastavím, jindy je to volnější.

Jak jste se dostal na vaši současnou pozici?
Po maturitě jsme si hledal práci a narazil na nabídku provozního zámečníka ve firmě Matador. Ihned jsem zaslal životopis, ale místo bylo bohužel již obsazeno. Blížil se konec prázdnin a já propadal panice. Ze spousty rozeslaných životopisů a absolvovaných pohovorů jsem stále nenacházel to pravé místo. Až poslední týden v srpnu mi zazvonil telefon a ozvali se mi z personálního oddělení s tím, že se jim uvolnila pozice, na kterou jsem se nedávno hlásil…

Měl nějakou předchozí zkušenost s touto pozicí?
Bohužel ne, během školy jsem sice absolvoval povinnou praxi a různé brigády v jiných firmách, ale nikdy ne na této pozici.

Jak náročné pro vás bylo se zaškolit?
Myslím si, že každý začátek v novém zaměstání je težký, ale díky výbornému kolektivu na údržbě, který mi se vším pomáhá a pořád mě učí novým věcem, to jde snáz.

Jak se podařilo skloubit práci se školou – vyšla vám v tomto ohledu firma nějakým způsobem vstříc?
Ano, firma se mi snaží vycházet vstříc. Není sebemenší problém s volnem, pokud musím do školy, případně s naděláním chybějících hodin.

V čem vidíte výhody zaměstnání v Matador Automotive?
Největší výhodu vidím především v tom, že se nebáli zaměstnat mě jako údržbáře, přestože jsem byl čerstvě po škole a neměl praxi. Nemít praxi a ještě studovat je u jiných firem téměř nemožné. Také se mi líbí prostředí malé firmy a skvělého kolektivu.

Co vás na vaší práce nejvíce baví a kam byste se chtěl případně ještě posunout?
Nejvíce mě baví různorodost práce, každý den dělám něco jiného. Také příležitost dělat věci po svém a zvyšovat si kvalifikaci různými kurzy, například svářečský kurz nebo průkaz na vysokozdvižné vozíky. Časem bych chtěl dělat provozního elektrikáře, ale nejdříve musím dodělat školu.

Nabídka volných pozic:
• ruční svářeč
• seřizovač
• provozní zámečník
• provozní elektrikář

Pro bližší informace kontaktujte naše personální oddělení.

Pavla Mikezova
Telefon: 775 222 235
E-mail: pavla.mikezova@matador-czech.cz
Web: www.matador-group.eu
MATADOR Automotive CR s.r.o.
České mládeže 1204/95, 460 06 Liberec